Mangler informasjon om Halvor IBA

Jonna

 
Hei!

Som en nykommer på forumet vil jeg først benytte anledningen til å takke for all informasjon og mange tips og gode råd som jeg har funnet her inne. Jeg fikk boka Ølbrygging av kona i julegave og med den som bakgrunn og det jeg har lært her inne, har vi nå kjøpt oss en Speidel 20 L og skal brygge vårt første øl i morgen. Konge!!!

Vårt første øl bli Halvor IBA kjøpt som sett fra bryggselv. Men i pakken lå det ingen oppskrift. Humleskjemaet ligger der, men intet om mengde meskevann og -tid. Ei heller vet jeg hvor lenge dette skal kokes.

Høres det ok ut å starte med 25 L i karet og meske ved 65 C i 60 minutter og 78 C i 15 minutter. Jeg tipper det er ca 6 kg malt hvilket skulle tilsi at jeg bør skylle med 10 liter? Men hva med kokinga - 60 eller 90 minutter?

Hadde satt stor pris på rettledning  :yes:
 
Ta en titt her. Der står mesketemperaturer for settet. Følg linken for fremgangsmåte for all-grain ølsett, så kan du lese om vannbruk etc.
 
:bank2:

Og der stod alt. Hadde vært lettere å sjekke der en å skrive denne tråden. Men takk for at du tok deg tid til å påpeke det innlysende for en nybegynner :)
 
Tilbake
Topp