Grusomme bilder !!!

Skulle bare riste av litt vann på en rustfri dings med litt glatte hansker.
Glapp den og den tok kursen rett i toppen på den ene Erlenmeyerkolben som stod på gulvet med gjær til en tjekkisk lager som skulle brygges i morgen.
Da blir det 12 liters batch istedet for 22 liter da.
IMG20241015161718-picsay.jpg

Aiai. rett for at jeg har skiftet status fra en brygger som en gang vil få en infeksjon til en brygger som har hatt en infeksjon... Dvs har hatt en og annen infisert flaske, men holdt meg unna batchinfeksjoner..

Eneste håpet er at dette er porteren som jeg satt til to runder med gjær etter at den var ferdig gjæret...

Tappet det over på et fat, så får vi se hva som skjer framover... Den endte med en FG på 1.018 så en infeksjon som hadde gjæret den ut ville gjort flasker direkte livsfarlige.
20241030_190549.jpg

Den endte med en FG på 1.018 så en infeksjon som hadde gjæret den ut ville gjort flasker direkte livsfarlige.
Er det infisert så smaker du det om det allerede er synlig i bøtta. Hva var din OG? Oppskrift? Har hatt porter med tilsammen 20% røsta rug og brown som fikk lave 70% utgjæring. Gode øl ble det.

OG på 1.049 og FG på 1.018, så en alkohollett porter. Ikke noe galt i det om den ellers blir god. Synes den smakte uferdig øl, men jeg har elendig smakssans, så overlater vurderingen til andre..

OG på 1.049 og FG på 1.018, så en alkohollett porter. Ikke noe galt i det om den ellers blir god. Synes den smakte uferdig øl, men jeg har elendig smakssans, så overlater vurderingen til andre..
Ja det var ikke helt forventet. Du kan prøve med en champagne gjær så ser du fort om det er mer å hente. Den lager lite sedimenter, så er det jo en grei sak å stikke om til annet fat uansett. Om du har en spund så går det an å teste :)

Tilbake
Topp