Grusomme bilder !!!

Det der så bare helt vanvittig godt ut!

- særlig tatt i betraktning at dagens lørdagsmiddag var risengrynsgrøt. Riktignok veldig god risengrynsgrøt på naturris, men akkurat nå sitter jeg og savner litt maillardreaksjoner:).
Den var god også, saftig og mør og mye smak. Smurte den inn med Dijonsennep før steking, det gir en ekstra god smak synes jeg.

Kaldt gjør den, men har aldri smakt sennep av barbecue jeg har smurt inn med sennep som binder.

Når jeg smører inn en lammesadel med sennep, smaker det fortsatt sennep etter steking
mener du sennepsaroman er så flykig at alt fordunster under steking?

Inderne har jo brukt sennep i curry ganske lenge. Tror ikke det bare er for å konservere

Når jeg smører inn en lammesadel med sennep, smaker det fortsatt sennep etter steking
mener du sennepsaroman er så flykig at alt fordunster under steking?

Inderne har jo brukt sennep i curry ganske lenge. Tror ikke det bare er for å konservere
Kan være at det er noe med røyken fra pellets/kull som nøytraliserer da. Har ikke testa det i ovn, tok egentlig logikk på forhånd at varmen evaporerte komponentene fra sennepen.

Kan være at det er noe med røyken fra pellets/kull som nøytraliserer da. Har ikke testa det i ovn, tok egentlig logikk på forhånd at varmen evaporerte komponentene fra sennepen.

Det er mulig du har et poeng hvis du langtidssteker over 150 C, men jeg vil uansett tro det er flere komponenter i sennep som overlever
også av personlig erfaring

Vedlegg

• Screenshot 2024-11-09 at 21.51.46.png
    Screenshot 2024-11-09 at 21.51.46.png
    956 KB · Sett: 9
Det er mulig du har et poeng hvis du langtidssteker over 150 C, men jeg vil uansett tro det er flere komponenter i sennep som overlever
også av personlig erfaring
Har to svinenakker i fryseren som skal bli pulled pork neste gang jeg kjører traegeren. Da bruker jeg hellmans mayo på ene og dijon sennep på den andre for å ta en test.

Gjør hvertfall at krydderet ditt setter seg bedre. Teoretisk skal ikke sennepen gi smak.
Er ikke det der en slags halvsannhet? Mye av smaken i sennepen er fra eddiken, og den fordamper jo, men jeg mener bestemt at det er en egen smak i skorpa på f.eks. ei lammesteik som er gnidd inn med sennep.

Sennepspulver i en saus gir jo smak, sjøl om den koker. OK, varmen er mye lavere, så det er kanskje ikke relevant, men likevel; at smaken i sennep skulle brennes bort, virker snålt.

Er ikke det der en slags halvsannhet? Mye av smaken i sennepen er fra eddiken, og den fordamper jo, men jeg mener bestemt at det er en egen smak i skorpa på f.eks. ei lammesteik som er gnidd inn med sennep.

Sennepspulver i en saus gir jo smak, sjøl om den koker. OK, varmen er mye lavere, så det er kanskje ikke relevant, men likevel; at smaken i sennep skulle brennes bort, virker snålt
Man må vel passe på timing og temperatur om man vil ha aromasennep eller styrkesennep.

Tilbake
Topp