Om øl i mediene

Det var litt av hvert å lese i den testen der, fra de lavest rangerte :)

Fuktig papp, hermetisk mais som har stått på kjøling i tre dager, kokte grønnsaker, kål, syrlig preg av fuktig papp og sur klut, brent karamell, stall, lær, kokt kål, aroma av kokte grønnsaker med et hint av klor, hint av sur klut og våt papp, en bitter grønnsaksuppe med dårlig humør, hermetisk tomat med hint av kokte grønnsaker, sur klut, kokt torsk og sur sokk i vond forening, noe metallisk, kokte grønnsaker, hint av aske og fuktig treverk, mineralsk preg og hint av fuktig papp, gråstein , leverpostei.
Virker som brorparten av begrepene beskriver DMS.

Som nyslått dommer vurderer jeg å kontakte astronomene for å bistå.
- og hvis de i tillegg til DMS kunne identifisere diacetyl, også ... :)!

Det er interessant det der; DMS er jo tilstede mer eller mindre over alt, trur jeg, fordi det er et produkt av livsprosessene. Og at det finnes på en fjern planet er løfterikt - sjøl om det altså ikke nødvendigvis betyr at de som holder til der, brygger øl:).

Nå synes jeg du var veldig negativ!
Altså; sjølsagt er det mest sannsynlig at DMS'en stammer fra ølbrygging. Men ut fra en vitenskapelig grunnholdning - jeg mener vi må være forplikta på arven fra opplysningstida, og det sannhetsbegrepet som blei etablert da - kan vi ikke si det sikkert. Som de sier i artikkelen; inntil vi har utelukka alle andre forklaringer, kan vi ikke fastslå at vi har med en ølbryggende sivilisasjon å gjøre.

Tilbake
Topp