Om øl i mediene

Som nyslått dommer vurderer jeg å kontakte astronomene for å bistå.
- og hvis de i tillegg til DMS kunne identifisere diacetyl, også ... :)!

Det er interessant det der; DMS er jo tilstede mer eller mindre over alt, trur jeg, fordi det er et produkt av livsprosessene. Og at det finnes på en fjern planet er løfterikt - sjøl om det altså ikke nødvendigvis betyr at de som holder til der, brygger øl:).

Nå synes jeg du var veldig negativ!
Altså; sjølsagt er det mest sannsynlig at DMS'en stammer fra ølbrygging. Men ut fra en vitenskapelig grunnholdning - jeg mener vi må være forplikta på arven fra opplysningstida, og det sannhetsbegrepet som blei etablert da - kan vi ikke si det sikkert. Som de sier i artikkelen; inntil vi har utelukka alle andre forklaringer, kan vi ikke fastslå at vi har med en ølbryggende sivilisasjon å gjøre.

Interessant gjennomgang av monopolets nylige historie og dystre (?) framtid i Finland, der grensen for alkohol i butikk er økt til 8 prosent og planlegges satt videre opp til 15.

Edit: Andre kilder sier at de ikke skal slutte å brygge, men at munkene skal gi opp munkelivet, og dermed mister de også trappistbetegnelsen, selv om de fortsetter å brygge som før.

Sist redigert:
Tilbake
Topp