Tapcooler mottrykksfyller for Vent-Matic / Perlick / Intertap

Det er som Terjedd skriver. Hør med Strømmen Hjemmebrygg. Ikke alt de har på lager som er på nettsiden.

Strømmen Hjemmebrygg AS
Strømsveien 80, 2010 Strømmen
Telefon: 91903730

Måtte avbryte gårsdagens flasking før jeg kom i gang - dingsen som tar imot gass inn ville ikke lenger, og gikk i småbiter ved montering. Ser ikke ut som den er med i o-ringsettene, og jeg klarer heller ikke finne den på hverken Strømmen eller Brewshop - men ser de har den på The Malt Miller (https://www.themaltmiller.co.uk/product/tapcooler-replacement-collet/). Kjennes litt unødvendig å måtte til England for å finne reservedeler, og betale 250+ i frakt for enndel til 20-30 kroner, men sånn er det vel.
Ring Strømmen og spør.

Noen med tapcooler som har et triks for å få 3/16 slange og Jg på ølsiden? Alt øl og co2 i oppsettet er 3/16 så det hadde vært utrolig praktisk å byttet ut den plastslangen med en 3/16

Den er laget for tilkobling på øl-kran. Dersom du kobler den rett på 3/16 fra fat har du ingen mulighet for å skru av ølstrømmen.
Du kan koble TC direkte på kran, eller du kan kjøpe en forlengerslange, som jeg bruker.
Jeg har 3/16 på både gass og øl i mitt oppsett, men ser ikke noen fordel med 3/16 direkte inn på TC.
Jeg bruker disse to tilleggsproduktene som gjør tappingen utrolig enkel i mitt oppsett.

Sist redigert:
Heisann. På den manuelle trykkventilen, skal det ikke være en foring e.ll som guider den selve pinnen og lukkepakningen på tuppen? Prøvde å fylle i dag, men så snart det kommee så lite som en flue flyvende forbi vipper pinnen med ringen litt og slipper ut trykk. Fungerer ikke som «man slipper, den er lukket og man drar og man slipper ut gass».

Edit: satte inn et par stopskiver som ga mer spenn i fjæra, det fikset biffen.
IMG_4371.jpegIMG_4370.jpeg

Sist redigert:
Tilbake
Topp