Hva fikk du i posten i dag?

Bannskapen er igang! Jeg har ikke alt jeg trenger for å montere manifoldet... CO2-slangen er alt for tynn for nippelen på manifoldet. Jeg tror heller ikke jeg får helt lukka overføring, for jeg har ikke noen slange med ball lock som har sjanse til å passe på gjærlåsen på fermzillaen.

Hvordan får jeg forresten opp en John Guest kobling? Kan jeg dra slangen ut med makt?

Bannskapen er igang! Jeg har ikke alt jeg trenger for å montere manifoldet... CO2-slangen er alt for tynn for nippelen på manifoldet. Jeg tror heller ikke jeg får helt lukka overføring, for jeg har ikke noen slange med ball lock som har sjanse til å passe på gjærlåsen på fermzillaen.

Hvordan får jeg forresten opp en John Guest kobling? Kan jeg dra slangen ut med makt?
Du trykker inn den ytterste ringen på koblingen og holder den inne mens du drar ut slangen.

Kom over et rimelig gjæringskar i stål, gir det et forsøk!

Vis vedlegget 74961
Har tilsvarende, de er helt problemfrie, her er det også 6,2% Trumfbonus så dette er billig. De har flere størrelser også.

Maltmølle av Polsk fabrikat...

Imponert over byggekvalitet og materialer. Har bedre erfaringer på våtkverning med 2-valser enn 3-valser, så vi får teste i morgen.

DSC_0028.JPG

Hadde ikke vært for bygge- og materialkvalitet hadde det sånn visuellt sett føltes som en nedgradering fra MM3...

DSC_0029.JPG

Maltmølle av Polsk fabrikat...

Imponert over byggekvalitet og materialer. Har bedre erfaringer på våtkverning med 2-valser enn 3-valser, så vi får teste i morgen.

Vis vedlegget 75060

Hadde ikke vært for bygge- og materialkvalitet hadde det sånn visuellt sett føltes som en nedgradering fra MM3...

Vis vedlegget 75061
Det var godt treft. Samme mølle og poster samtidig :)

Det var godt treft. Samme mølle og poster samtidig :)
Hehe...skulle akkurat til å kommentere det men du kom meg i forkjøpet...
Leste for engangskyld bruksanvisningen og noterer meg at valsene er av karbonstål. Fordelen er jo at man får bedre herding, men ulempen er at jeg må legge inn ett ekstra rengjøringsteg etter kverning av kondisjonert malt.

Hehe...skulle akkurat til å kommentere det men du kom meg i forkjøpet...
Leste for engangskyld bruksanvisningen og noterer meg at valsene er av karbonstål. Fordelen er jo at man får bedre herding, men ulempen er at jeg må legge inn ett ekstra rengjøringsteg etter kverning av kondisjonert malt.
Jeg bruker ikke å kondisjonere maltet så jeg slipper å tenke på det.
Du tenker at du må fjerne grums slik at det tørker godt ?

10 kg eraclea malt og tilhørende gjær fra ølbrygging sjappa. Bestilte i går ettermiddag, klar for henting i Stavanger nå på formiddagen dagen etter. De er kjappe med å sende på den butikken.

Tilbake
Topp