Hva fikk du i posten i dag?

Tideman

Norbrygg-medlem
Fikk denne til Speidel 20 og denne til BM 50, Siste klippet jeg til å passe yeld disken jeg kjøpte til min BM 20. Hvordan det kommer til å virke har jeg absolutt ingen aning om enda. Legger ved bilder av den originale og den nye som jeg klippet til. Håper bildene blir rett nå da.

2018-03-21 18.29.09.jpg 2018-03-21 18.30.05.jpg 2018-03-21 18.30.29.jpg

jab

Det tåler sikkert en gang eller to med litt trykk, men det er jo ikke beregnet for noe særlig trykk.

Marius K.

Norbrygg-medlem
Sikkert noe jeg ikke har fått med meg her, men hvorfor må du vente så forbasket lenge med å brygge?

Familieforøkelse, jobb og mye reising frem mot sommeren har gjort tid til en knapphetsfaktor, så da blir det slunkent med brygging :)

Det var forøvrig din tråd "hjelp til innkjøp av konisk gjæringstank" som satte tankene i gang og er skyld i at jeg har en Unitank i kjelleren nå :D

Vinnes Ølet

Norbrygg-medlem
Tror ikke du bør trykksette det karet med mer en max 3PSI.
Jeg får prøve meg litt frem, tanken var å slippe å få luft inn i karet ved cold crash, samt resette med litt Co2 ved tørrhumling. Tapper på samme måte som ved fermentasaurus, fra toppen, veldig greit ved mye tørrhumling.
Ser for meg at tappekrana i bunn "popper" under trykk med 50 liter på dunken, det blir nok ikke en hyggelig dag
i en bryggers liv:eek:

Speidel.jpg

Miguel

Norbrygg-medlem
Litt triclamp biter. Da venter man bare på noen pakninger til spundventil, noen rf muttere og litt silikonslange så er man i mål for denne gang.

Topp