Hva fikk du i posten i dag?

Fikk denne til Speidel 20 og denne til BM 50, Siste klippet jeg til å passe yeld disken jeg kjøpte til min BM 20. Hvordan det kommer til å virke har jeg absolutt ingen aning om enda. Legger ved bilder av den originale og den nye som jeg klippet til. Håper bildene blir rett nå da.

2018-03-21 18.29.09.jpg 2018-03-21 18.30.05.jpg 2018-03-21 18.30.29.jpg
 
Det tåler sikkert en gang eller to med litt trykk, men det er jo ikke beregnet for noe særlig trykk.
 
Sikkert noe jeg ikke har fått med meg her, men hvorfor må du vente så forbasket lenge med å brygge?

Familieforøkelse, jobb og mye reising frem mot sommeren har gjort tid til en knapphetsfaktor, så da blir det slunkent med brygging :)

Det var forøvrig din tråd "hjelp til innkjøp av konisk gjæringstank" som satte tankene i gang og er skyld i at jeg har en Unitank i kjelleren nå :D
 
Tror ikke du bør trykksette det karet med mer en max 3PSI.
Jeg får prøve meg litt frem, tanken var å slippe å få luft inn i karet ved cold crash, samt resette med litt Co2 ved tørrhumling. Tapper på samme måte som ved fermentasaurus, fra toppen, veldig greit ved mye tørrhumling.
Ser for meg at tappekrana i bunn "popper" under trykk med 50 liter på dunken, det blir nok ikke en hyggelig dag
i en bryggers liv:eek:

Speidel.jpg
 
Litt triclamp biter. Da venter man bare på noen pakninger til spundventil, noen rf muttere og litt silikonslange så er man i mål for denne gang.
 
Tilbake
Topp