Deilige bilder!!!

Hvorfor er det stativet så høyt egentlig? Det er jo ikke noe tappemulighet i bunnen?
Nei, det er et godt spørsmål. Det følger med flyteball, så alt er rigga for å skje gjennom lokket. Du kan snu stativet, da blir det vel omtrent akkurat så høyt som du trenger. Pga utformingen av kjøleskapet mitt trenger jeg litt høyde for å klarer den "boksen" uten å dulte borti døra, men det kunne fint vært litt lavere.

Litt vanskelig å måle nå som den er i bruk. Hur så?
Nei, jeg bare lurte. Ikke så viktig
Men første tanke er at jeg ville satt den andre veien, altså at den står opp-ned? Kanskje du bare trenger å bygge en liten plattform i bunn for å løfte tanken opp og klar av "boksen"

Nei, jeg bare lurte. Ikke så viktig
Men første tanke er at jeg ville satt den andre veien, altså at den står opp-ned? Kanskje du bare trenger å bygge en liten plattform i bunn for å løfte tanken opp og klar av "boksen"
Det er mulig. Husker ikke helt hva jeg målte og ikke, men nå er den klippet... Skal måle og se litt når dette ølet er ferdig, mulig jeg må anskaffe en til :D

Vinhylle i boden, fortsatt plass til flere flasker. :)

20251108_201353_crop.jpg

Shiraz rødvin:
20251108_194421_crop.jpg
Chardonnay hvitvin
20251108_195555_crop.jpg

Klassisk mjød:
20251108_200925_crop.jpg

Hvitvin og rødvin er fra vinsett fra winexpert:

Mjøden fermentert 4.5 liter i glassballong.
Mjøden er sommer/solsikkehonning fra ukraina, Veldig rein og lett honning uten sterk aroma. Billig favoritt fra min side.
Gjæret på en halv pakke mangrove jacks M05 Mead Yeast. i 6 uker.
2 av fermenteringsukene hadde den også en kanelstang i seg. Men ellers er den egentlig helt ukomplisert fermentert honning.

Sist redigert:
Tilbake
Topp