100W varmeelement fra ebay

Du kan sette stc-1000 på mange parametre.... Temperatur kan fint settes til 0,1 grad om du vill... :) det sliter ikke på kompressoren, såfremt hysteresen (tiden fra temperaturen synker/stiger forbi innstilt verdi til releet aktiveres) ikke justeres noe særlig under 3 minutter...
Med både varme og kulde-styring er temperaturkontrollen rimelig optimal, og såfremt sensoren måler temperaturen på vørteren som er 20-30 liter +/- og ikke omgivelsene, vil tregheten i oppvarming/kjøling være nok.
Jeg ville derfor justert ned hysteresen til minimum, og temperaturdifferansen til 0,3-0,4 grader. Ved 0,4 vil du få en temperaturforandring på max 0,8. Og det må sies å være akseptabelt... :)
Hold inne S til det står F1. Slipp, pg trykk s og hold men du justerer temp med pil opp/ned.
Slipp, og mens det står f1, trykk opp/nedd... F2 hysteresetemperatur... F3 hysteresetid i minutter. F4 temperaturkorrigering...
Stc-1000 er forøvrig ikke mer godkjent enn varme-elementet. Men fungerer supert :)
 
Ørnegård... Annbefaler også å bytte ut lampettledningen med noe bedre :) ta med jordleder og skru denne fast i godset til heatsinken....
Lampettledning er for....lampetter, og knapt nok det :)
 
JanAndre skrev:
Jeg håper dette vil oppklare noen av innleggene her på forumet.

Vi har sett på forumet på Norbrygg.no som ett åpent forum, og derfor valgt og linke til den glimrende informasjonen som ligger her. I dette tilfellet har vi linket til ett produkt vi fører, slik at besøkende på forumet kan velge å kjøpe dette av lokale butikker i stedet for utlandet. Med dette fører det også med garantier, og hjelp.

Men for å ikke tråkke noen på tærne, har vi nå valgt å slette linken fra produktsiden. Selv syntes jeg det er synd, da forum-tråden inneholder mye god informasjon.

Produsenten oppgir at elementet er CE-merket, men siden at dette i seg selv utgjør ingen garanti for at elementet oppfyller norsk standard, har vi valgt å merke med at elementet benyttes på eget ansvar.
CE-merkingen i seg selv sier ikke så mye om produktet, da det henviser mest til at minstekrav for sikkerhet, helse, og miljø er oppfylt.

Jeg ser at også noen henviser til prisen på elementet.. Vi kan dessverre ikke konkurrere med f.eks. ebay, da man som privatperson kan importere ett slikt element, uten å betale MVA, mens vi må betale MVA på våre innkjøp, samt husleie, garanti, og andre ting som gjør at vi kan tilby det sortimentet vi kan.

Ha en fin bryggehelg alle sammen! :)

- Jan Andrè

Poenget var vell det å selge noe som ikke er godkjent.
 
JanAndre skrev:
Jeg håper dette vil oppklare noen av innleggene her på forumet.

Vi har sett på forumet på Norbrygg.no som ett åpent forum, og derfor valgt og linke til den glimrende informasjonen som ligger her. I dette tilfellet har vi linket til ett produkt vi fører, slik at besøkende på forumet kan velge å kjøpe dette av lokale butikker i stedet for utlandet. Med dette fører det også med garantier, og hjelp.

Men for å ikke tråkke noen på tærne, har vi nå valgt å slette linken fra produktsiden. Selv syntes jeg det er synd, da forum-tråden inneholder mye god informasjon.

Produsenten oppgir at elementet er CE-merket, men siden at dette i seg selv utgjør ingen garanti for at elementet oppfyller norsk standard, har vi valgt å merke med at elementet benyttes på eget ansvar.
CE-merkingen i seg selv sier ikke så mye om produktet, da det henviser mest til at minstekrav for sikkerhet, helse, og miljø er oppfylt.

Jeg ser at også noen henviser til prisen på elementet.. Vi kan dessverre ikke konkurrere med f.eks. ebay, da man som privatperson kan importere ett slikt element, uten å betale MVA, mens vi må betale MVA på våre innkjøp, samt husleie, garanti, og andre ting som gjør at vi kan tilby det sortimentet vi kan.

Ha en fin bryggehelg alle sammen! :)

- Jan Andrè

Greit nok at noen vil handle billige ikke godkjente produkter på ebay.  Men at en norsk butikk handler de samme produkter på ebay og selger de videre. Det er useriøst.  Og etter å lest om produktet her på forumet. Skam dere.  :rasende:
 
Rutof... Igjen ..... Ikke godkjent av hvem???
Greit nok du vill forsvare dine meninger, men kritikken din er useriøs, og uten holdepunkter.
Her har vin&bar sett et produkt hos espen, som de synes var fornuftig å ha i sitt sortiment, og produktet er CE merket ifølge selger, som alt du får på biltema/co/jula..... Dette er heller ikke kontrollert/godkjent spesifikk for norge. Det er CE merket.....
Hvis du personlig har problemer med det, greit nok, men ingen grunn til å harselere slikt.
At vin&bar holder seg oppdatert på utstyr/varer ser jeg som et pluss på butikken.
 
magne1972 skrev:
Rutof... Igjen ..... Ikke godkjent av hvem???
Greit nok du vill forsvare dine meninger, men kritikken din er useriøs, og uten holdepunkter.
Her har vin&bar sett et produkt hos espen, som de synes var fornuftig å ha i sitt sortiment, og produktet er CE merket ifølge selger, som alt du får på Biltema/co/jula..... Dette er heller ikke kontrollert/godkjent spesifikk for Norge. Det er CE merket.....
Hvis du personlig har problemer med det, greit nok, men ingen grunn til å harselere slikt.
At vin&bar holder seg oppdatert på utstyr/varer ser jeg som et pluss på butikken.

Produkter som selges i Norge og som du betaler 3 ganger mer for. Bør du være sikker på er CEmerket og at det er et sikkert produkt. Det kan du ikke være når du finner det på ebay og er produsert i Kina. Det er garantert ikke ce godkjent.  Deretter å linke til forum. Etter å lest om produktet der og fant det der. Det er for drøyt.

Hva trur du skjer om en stakers kjøper det og det starter en brann????? 

PS. De har forandret tekst på produktet igjen.
 
Hei, Rutolf.

Hvilken godkjenning tenker du på?

Det at vi selger ettersøkte produkter er det vi lever av. Som enhver andre butikk.

Jeg må innrømme at vi har fått ideen om dette produktet på denne nettsiden. Men hva utgjør vel det? Vår jobb er å tilby bryggeutstyr og ingredienser. Ved å bruke forumet til Norbrygg, kan vi finne ut hva som er i ‘skuddet’ og tilby det til våre kunder.

Vi er som regel billigst i Norge når det gjelder ingredienser, og vi prøver å bli gode på utstyr.

Jeg syntes det er synd at vi blir dømt fordi det finnes samme utstyr på ebay. Vi gjør så godt vi kan få å være gode på det du trenger til å brygge øl.

- Jan Andrè
 
JanAndre skrev:
Hei, Rutolf.

Hvilken godkjenning tenker du på?

Det at vi selger ettersøkte produkter er det vi lever av. Som enhver andre butikk.

Jeg må innrømme at vi har fått ideen om dette produktet på denne nettsiden. Men hva utgjør vel det? Vår jobb er å tilby bryggeutstyr og ingredienser. Ved å bruke forumet til Norbrygg, kan vi finne ut hva som er i ‘skuddet’ og tilby det til våre kunder.

Vi er som regel billigst i Norge når det gjelder ingredienser, og vi prøver å bli gode på utstyr.

Jeg syntes det er synd at vi blir dømt fordi det finnes samme utstyr på ebay. Vi gjør så godt vi kan få å være gode på det du trenger til å brygge øl.

- Jan Andrè

Selvfølgelig ønsker dere å tilby billige produkter og vet at det er vanskelig nå med ebay og Internett. Men å selge et produkt som dere finner på ebay og ikke vet noe særlig om, er ikke bra.

Vi som forbruker handler ofte hos norske bedrifter og da ønsker ekstra service og sikkerhet. Jeg handler stort sett i Norge og da vil jeg vite at det jeg kjøper er av god og sikker kvalitet. Å skrive på produktet. " på eget ansvar" hva sier det om produktet og butikken ?
 
Rutof skrev:
JanAndre skrev:
Hei, Rutolf.

Hvilken godkjenning tenker du på?

Det at vi selger ettersøkte produkter er det vi lever av. Som enhver andre butikk.

Jeg må innrømme at vi har fått ideen om dette produktet på denne nettsiden. Men hva utgjør vel det? Vår jobb er å tilby bryggeutstyr og ingredienser. Ved å bruke forumet til Norbrygg, kan vi finne ut hva som er i ‘skuddet’ og tilby det til våre kunder.

Vi er som regel billigst i Norge når det gjelder ingredienser, og vi prøver å bli gode på utstyr.

Jeg syntes det er synd at vi blir dømt fordi det finnes samme utstyr på ebay. Vi gjør så godt vi kan få å være gode på det du trenger til å brygge øl.

- Jan Andrè

Selvfølgelig ønsker dere å tilby billige produkter og vet at det er vanskelig nå med ebay og Internett. Men å selge et produkt som dere finner på ebay og ikke vet noe særlig om, er ikke bra.

Vi som forbruker handler ofte hos norske bedrifter og da ønsker ekstra service og sikkerhet. Jeg handler stort sett i Norge og da vil jeg vite at det jeg kjøper er av god og sikker kvalitet. Å skrive på produktet. " på eget ansvar" hva sier det om produktet og butikken ?
Det samme som biltema og CO og jula skriver på en del av produktene sine, som forøvrig også er billigere på ebay. Da også uten norsk garanti/reklamasjon.
Forøvrig er vel bortimot al det ikke står "made in the USA" på produsert i kina/østen uansett butikk, og biltema/co/jula tilbakekaller produkter de har solgt i årevis etter egentesting og det sier litt om "seriøsitet"???
 
At vi ikke vet noe om produktet vi importerer er jeg usikker hvor du får det fra.

Som jeg nevnte i tidligere poster, så er elementet CE-merket.  For oss om importør er det nok.

Vi har dessverre ikke mulighet til å gå helt tilbake til produsent i Kina for å sjekke alle steg i prosessen.

Vi i bryggeland har en _veldig_ god retur ordning. Det betyr at de få som har vært misfornøyde med ett produkt hos oss, har fått veldig god støtte for å løse problemet.

Når det gjelder vår kommentar «på egen ansvar» så kan det være noen som benytter elementet på en måte som det ikke er men til.
 
JanAndre skrev:
At vi ikke vet noe om produktet vi importerer er jeg usikker hvor du får det fra.

Som jeg nevnte i tidligere poster, så er elementet CE-merket.  For oss om importør er det nok.

Vi har dessverre ikke mulighet til å gå helt tilbake til produsent i Kina for å sjekke alle steg i prosessen.

Vi i bryggeland har en _veldig_ god retur ordning. Det betyr at de få som har vært misfornøyde med ett produkt hos oss, har fått veldig god støtte for å løse problemet.

Når det gjelder vår kommentar «på egen ansvar» så kan det være noen som benytter elementet på en måte som det ikke er men til.

Ok. Dere selger til hjemmebrygging. Hva er det ikke ment til. Montere det inni et kjøleskap/fryseboks????
 
Rutof skrev:
JanAndre skrev:
At vi ikke vet noe om produktet vi importerer er jeg usikker hvor du får det fra.

Som jeg nevnte i tidligere poster, så er elementet CE-merket.  For oss om importør er det nok.

Vi har dessverre ikke mulighet til å gå helt tilbake til produsent i Kina for å sjekke alle steg i prosessen.

Vi i bryggeland har en _veldig_ god retur ordning. Det betyr at de få som har vært misfornøyde med ett produkt hos oss, har fått veldig god støtte for å løse problemet.

Når det gjelder vår kommentar «på egen ansvar» så kan det være noen som benytter elementet på en måte som det ikke er men til.

Ok. Dere selger til hjemmebrygging. Hva er det ikke ment til. Montere det inni et kjøleskap/fryseboks????

Tenk litt.... Hva er normalbruk/montering av slikt?
Du snakker veldig om godkjenning, men drikker ikke godkjent hjemmelaget øl.....
Alt elektrisk utstyr solgt i norge er i utgangspunktet merket med advarsel/merking om montering/bruksmåte. Og mesteparten er CE merket. Nemko er borte, desverre?
De fleste merker det mer kritisk, med ... Må monteres/godkjennes av innstalatør, eller ulovlig bruk medfører fare/brann..... Hvor du har kjøpt utstyr fra vet jeg ingenting om, men hvis det er solgt uten bruksanvisning/advarsel for feil bruk er dette et brudd på kjøpsloven :)
God helg....
 
Ofte blir elementet bruk til å løfte varmen til ett kjøle/fryseskap, men det kan jo benyttes til flere ting.

Som reglel i bruk med kontrollere som f.eks. cd101, eller STC100. På denne måten kan man regulere gjæringstemperaturen .

Vi har også kunder som monterer dette elementet inne i skap/rom for å ha rett gjæringstemperatur.
 
magne1972 skrev:
Rutof skrev:
JanAndre skrev:
At vi ikke vet noe om produktet vi importerer er jeg usikker hvor du får det fra.

Som jeg nevnte i tidligere poster, så er elementet CE-merket.  For oss om importør er det nok.

Vi har dessverre ikke mulighet til å gå helt tilbake til produsent i Kina for å sjekke alle steg i prosessen.

Vi i bryggeland har en _veldig_ god retur ordning. Det betyr at de få som har vært misfornøyde med ett produkt hos oss, har fått veldig god støtte for å løse problemet.

Når det gjelder vår kommentar «på egen ansvar» så kan det være noen som benytter elementet på en måte som det ikke er men til.

Ok. Dere selger til hjemmebrygging. Hva er det ikke ment til. Montere det inni et kjøleskap/fryseboks????

Tenk litt.... Hva er normalbruk/montering av slikt?
Du snakker veldig om godkjenning, men drikker ikke godkjent hjemmelaget øl.....
Alt elektrisk utstyr solgt i Norge er i utgangspunktet merket med advarsel/merking om montering/bruksmåte. Og mesteparten er CE merket. Nemko er borte, dessverre?
De fleste merker det mer kritisk, med ... Må monteres/godkjennes av innstalatør, eller ulovlig bruk medfører fare/brann..... Hvor du har kjøpt utstyr fra vet jeg ingenting om, men hvis det er solgt uten bruksanvisning/advarsel for feil bruk er dette et brudd på kjøpsloven :)
God helg....

Selvsagt er mitt hjemmelaget øl godkjent :)).  :biersmile:
 
Ifall det er litt uklarhet i hva en CE-merking innebærer:

CE-merking er produsenten sin kvalitetsgodkjenning/garanti av produktet. Det ligger i utgangspunktet ingen tredjepartsverifikasjon eller myndighetsgodkjenning bak en CE-merking. http://no.wikipedia.org/wiki/CE-merke
Så lenge det vin og bar selger er CE-merket burde vel alt være greit? Jeg ser heller ikke noe galt i at de lenker til denne tråden. De som vurderer produktet fra vinogbar sin nettbutikk vil jo da se at dette er noe de kan bestille selv via ebay om de ønsker. For den som trenger varmeelementet umiddelbart vil det jo være mye kortere leveringstid ved å kjøpe det i vinogbars nettbutikk (eller en av deres butikker), og da betyr neppe prisforskjellen så veldig mye.

Jeg synes videre det er veldig bra at vinogbar er aktive på forumet og bekrefter CE-merking når det stilles spørsmål rundt denne!
 
Heisann Jan Andre!

Takk for oppklarende diskusjon, nå har man lært mer om CE-merking, og det er jo bra :)

Årsaken til at jeg reagerte selv var nok at det ble lenket fra en butikk til min test. Testen min ligger åpent tilgjengelig, men som med resten av informasjonen på Norbrygg så er det frivillig arbeid som ligger til grunn for at dette er mulig. Jeg synes derfor at det ville være naturlig å klarere det med forfatter før man linker til en slik test i forbindelse med næringsdrift. Sannsynligheten for å få et ja er jo som oftest stor: Frivillige er gjerne lett mottakelige for smiger  :)

For øvrig så er jeg enig med andre at det er flott at dere som driver butikker følger med hva som skjer på nett. Det skulle jo bare mangle :) Og for de som ikke ønsker å handle på Ebay eller som har dårlig tid, så kan det selvsagt være et godt alternativ å handle i Norge.

Ha en strålende søndag!  :)
 
magne1972 skrev:
Innteresante greier, jeg driver med noe lignende til mitt "nye" kjøleskap i garasjen.
Men lurer på om 100W holder der... Jeg har bestilt et element på 200.
Men her i midtnorge blir det fort -30 en vinterdag, så jeg lurer på om det holder også   :)

Dette er blitt en lang tråd men, jeg satte inn et slikt element i kjøleskapet siden temperaturen datt ned mot -10, tempen ligger da rundt 0 grader, mao. for lite. Skal prøve med 2 elementer og se.
Flaten på disse er stoor så det er nok fireproof.

Edit: skapet står foreløpig ute i friluft.
 
Tilbake
Topp