17.05.2009 Skandinavisk Mesterskap

Eduard

Norbrygg-medlem
På den danske Ølfestivalen vil SKM avholdes den 17. mai. Det er de tre beste brygg fra NM2009 (brygget av hhv Gahr Smith-Gahrsen; Erlann Eldorsen; Bjørn Magne Idland og Merete Antonsen) som tar opp striden med de tre beste brygg fra Danmark og Sverige.

Joakim Ruud, forman i dommerkomittéen er øldommer for Norge.

Lykke til!  :skitbra:
 
Endelig en spennende internasjonal konkurranse :clap: - hvorfor går ikke denne på direkte TV?!?  Gramm prix.. hmpf  :nosmile:
 
Liten rettelse til webmaster: Oud Bruinen het "Kippis Syrling", og sjokoladeportereen het "Morgenfætteren" :)

Vennlige hilsener lett salongberuset Joakim fra København.
 
Gratulerer, Erlann!  :skaal2: Jeg skal feire midt-på-treet-plasseringen min med mild i kveld. Får ta en slurk for deg også.
 
Ja dette har vert litt av ei mai helg. Norge har vunnet MGP (Gratulerer A. Rybakk) og Nordisk mesterskap i hjemmebrygging. Gratulerer Erlann. Dette var bra :skitbra:
 
Jalle skrev:
Ja dette har vert litt av ei mai helg. Norge har vunnet MGP (Gratulerer A. Rybakk) og Nordisk mesterskap i hjemmebrygging. Gratulerer Erlann. Dette var bra :skitbra:

Det ligger nok mer penger i seieren til unge Rybak, men hjemmebryggere og ølentusiaster setter selvfølgelig seieren til Erlann høyest! Gratulasjonene tiltredes!  :skitbra:
 
Artig at øl med selvrøyka malt klatrer helt til topps, gratulerer!!  :biersmile:

Vil gjerne høre hvordan malten er røyket, og valget av tresort (bjørk), istedet for or (Stjørdal) eller bøk (Bamberg).
Forstår det som det her er snakk om ferdig pilsnermalt som har blitt tilført røyk, istedet for tradisjonell tørking?
 
Jeg har ikke sett på ølet han leverte inn men han beskriver røyking på hjemmesiden.
http://www.angelfire.com/nm/hjemmebrygg/
 
:skitbra: Gratulerer til Erlann suverent. Gratulerer til Gahr også 5. plass er ikke verst. :ilike:
Artig at Norge hevder seg så bra,  ;D er vel noen år siden sist?
 
Hurra for min mentor som lærte meg å brygge på 90-tallet. Uten Erlann hadde jeg aldri klart å sette i gang allgrain brygging så fort, ringte han og fikk hjelp. Vips så brygget jeg på høsten 1992, det var før internett og gode forumer  :skitbra: Erlann sine røykøl er ganske like som Spezial brauerei sine märzen i Bamberg, nydelig røykøl som er meget godt balansert.
 
Nei jøss, skulle du ha sett! Jaja, så feil kan man ta :)  

Vel - jeg har store planer om å prøve å skaffe meg plass som deltaker i Køben neste år ;)

Hilsen konkurranselysten Joakim!
 
Richard, det var kult at du sa det, for den svenske dommeren fremhevet nettopp at dette ølet minnet om Spezial :)  Selv har jeg aldri smakt akkurat den, men...
 
Da bør vi vel finne en annen dommer som vi kan sende dit for ellers så tror jeg at det kan bli en nokså bias'ed anliggenhet ;).
 
joques skrev:
Richard, det var kult at du sa det, for den svenske dommeren fremhevet nettopp at dette ølet minnet om Spezial :)  Selv har jeg aldri smakt akkurat den, men...

Da har en lykkes svært godt, det er hyggelig. Bamberg er et fint sted å reise til, og da kan man bo på Brauerei Speizial.

http://www.brauerei-spezial.de/ http://www.brauerei-spezial.de/fremdenzimmer.htm
 
Tilbake
Topp