• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Til Salgs 3- kjelebryggeri. Boilermaker 15g BK, MT og 98L HLT gass/induksjon

Jeg mener ikke at man skal selge uansett bud. Du vil helst selge alt samlet, det er forståelig. Men når du åpner for at folk skal by, så synes jeg du burde sette en dato hvor budrunden er ferdig. Fordel for alle parter, og det er normalt å ha budrunder slik.

For min egen del så sitter jeg å planlegger/bygger bryggeri. Og hvis budrunden varer lenge så går jeg heller å kjøper nytt. Er normalt å ha tidsfrist i en budrunde.
Mulig jeg var uklar. Ble mint på budfrist tidligere og den er oppdatert i første post. Budfrist er 17.mai og året er 2016 dersom det må spesifiseres.

Jeg lurer på om jeg har lov, iht rettningslinjene, å selge før budfristen går ut? Jeg er ikke opptatt av å maksimalisere på pris. Dersom jeg oppnår noe jeg anser som rettferdig på ting så selger jeg gjerne dette da, hvis det er lov.
 
Eg er intreserte i å få den så kjapt som mulig vist det viser seg at prisen eg tilbyr er den rette.

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Eg er intreserte i å få den så kjapt som mulig vist det viser seg at prisen eg tilbyr er den rette.

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
Jeg finleser rettningslinjene og klarer ikke å tolke det dit at jeg ikke har lov å selge før fristen går ut. Jeg har heller ikke lyst å bryte med rettningslinjene, så jeg trenger et kompetent råd. Skal sende mail å forespørre meg litt.

Dersom det er innenfor retningslinjene så vurderer jeg å selge følgende utstyr allerede nå:

Inlinetermometer 300, Naxi
O2-stein 200, Bozo
Motstrømskjøler 1500, Løver
Meskekjele 4000 Atle K
1 Caso 3500 1700, Jo-Helge

Slanger med QD 200 Bozo
Kraner med T-kryss 300, Bozo
De to siste her vurderer jeg også å selge nå, men de tilhører pumpe og kjølesløyfa så det er litt synd om de som kjøper det ikke får slangene. Mye mulig det er alt for sentimentalt av meg men det hadde vært fint om det ble slik.


Til info så er alle bud som er notert er:
Inlinetermometer 300, Naxi
O2-stein 200, Bozo
21KW Gassbrenner 1100, RawRoffe
Motstrømskjøler 1500, Løver
Slanger med QD 200 Bozo
Kraner med T-kryss 300, Bozo
Meskekjele 4000 Atle K
1 Caso 3500 1500, Atle K
1 Caso 3500 1700, Jo-Helge
March-pumpe 240V 1000, Newman

Dersom det skal bli mye styr og tull av det her så trekker jeg alt utstyr som ikke har oppnått minstepris. Det får jeg lagre ute på landet og selge etter forespørsel. Jeg ønsker å være ryddig og redelig i salget, og selvfølgelig oppnå en rettferdig pris. Dette er dyrt utstyr av høy kvalitet.
Jeg har fått en del PMer, og noen av dem er med bud, noen med kverulering og hersketekniker, noen med bare høfflige forespørsler om presiseringer o.l. Vær snill å legg bud inn i tråden, dette er iht rettningslinjene og sikrer en rettferdig behandling for alle. Prisdiskusjoner eller press av forskjellig slag synes jeg er unødvendig og fører ikke til noe annet enn at jeg føler at det ikke er verdt å selge bryggeutstyr på dette forumet

Presiseringer og utfyllende info svarer jeg gjerne på. Det er sikkert fint å få disse på PM slik at jeg kan oppdatere første post slik at det blir oversiktlig for alle å få med seg helhetsbildet.
 
Jeg kan øke budet på Caso 3500 til 1700,- om det vil få meg med på lista over utstyret du vil selge med en gang.
 
Jeg kan øke budet på Caso 3500 til 1700,- om det vil få meg med på lista over utstyret du vil selge med en gang.
Budet med vilkår er notert. Skal oppdatere når jeg vet om det er lov.

Til info så har jeg en e-post inne hos styret for å avklare om jeg kan selge unna hurtigere en budfristen tilsier. Jeg ser ikke noe i veien for det, men retningslinjene sier ikke noe helt klart om det. Skal komme med info så snart jeg har svar. Jeg beklager at jeg tullet med å få ut minstepriser i begynnelsen, og at budfrist ikke var satt. Sistnevnte ble rett og slett glemt. Jeg ser at det kan ha falt uheldig ut, men har rettet det nå. Jeg håper at alle forstår at jeg forsøker å gjøre dette redelig.
 
Jeg finleser rettningslinjene og klarer ikke å tolke det dit at jeg ikke har lov å selge før fristen går ut. Jeg har heller ikke lyst å bryte med rettningslinjene, så jeg trenger et kompetent råd. Skal sende mail å forespørre meg litt.

Dersom det er innenfor retningslinjene så vurderer jeg å selge følgende utstyr allerede nå:

Inlinetermometer 300, Naxi
O2-stein 200, Bozo
Motstrømskjøler 1500, Løver
Meskekjele 4000 Atle K
1 Caso 3500 1700, Jo-Helge

Slanger med QD 200 Bozo
Kraner med T-kryss 300, Bozo
De to siste her vurderer jeg også å selge nå, men de tilhører pumpe og kjølesløyfa så det er litt synd om de som kjøper det ikke får slangene. Mye mulig det er alt for sentimentalt av meg men det hadde vært fint om det ble slik.

Enig i den,pumper har jeg, trenger seff motstrømskjøleren også itillegg til slanger og koblinger, hadde vært fint om du solgte det samlet..
Så 1600 for den!
 
Det er notert.
Jeg jeg limer oppdateringen over budene inn i første post fra nå av. Tror det er lettere for alle å ha oversikt når alt finnes på ett sted.
 
Nå er jeg litt forvirret.. Trodde jeg la inn bud på hele t-krysset med termometer.

Jeg vil også øke budet på QD slangene til 300,- hvis du kan legge ut et bilde av det samt t-kryss m/ termometer

:)
 
Nå er jeg litt forvirret.. Trodde jeg la inn bud på hele t-krysset med termometer.

Jeg vil også øke budet på QD slangene til 300,- hvis du kan legge ut et bilde av det samt t-kryss m/ termometer

:)
Termometeret er montert i T-krysset. I T-krysset er det termometer i den ene langsiden. De to andre sidene har hver sin QD, hhv hunn/hann. Dette gjør at man kan koble til en slange eller annet utstyr med QD på begge sider. Vørteren vil da strømme over proben til termometeret og man kan lese av temperaturen. Jeg har brukt det under stegmesking/utmesk, ved kontinuerlig skylling og på vørter ut-siden av kjøleren. Budet er notert for alle delene sammensatt som inline termometer

Det er et bilde av det i starten av tråden. Det ligger på et rustfritt dryppebrett.
 
Respekt for åpenhet og gode intensjoner.

En avklaring bare.
Jeg byr altså 1100 for brenner. I første post står det nå 2500. Hvor kommer det tallet fra, er det minsteprisen? Det haster ikke for min del, men siden 17.mai er ganske lenge til kan det bli vanskelig å holde konsentrasjonen/interessen vedlike. Hva synes du er en fair pris?
 
Respekt for åpenhet og gode intensjoner.

En avklaring bare.
Jeg byr altså 1100 for brenner. I første post står det nå 2500. Hvor kommer det tallet fra, er det minsteprisen? Det haster ikke for min del, men siden 17.mai er ganske lenge til kan det bli vanskelig å holde konsentrasjonen/interessen vedlike. Hva synes du er en fair pris?
Jeg betalte omlag 3500 for brenner, lange ben, mva, shipping og høytrykksregulator. Dette er en solid sak og det er ikke noe som er ødelagt. Derfor satte jeg 2500 som pris. Noen har sagt at shipping er billig med jet carrier, dette vet jeg ikke noe om. Den er tung og pakken stuet godt, jeg måtte ut med omlag 1000 kr i frakt(fraktbilaget finnes ikke lengre, så det er tatt omtrentlig fra hukommelsen). Om noen dokumenterer mye billigere frakt på denne, kan jeg justere prisen litt.


Edit: jeg fant bilaget på shipping. 202$ i frakt fra morebeer. Om noen dokumenterer billigere frakt så står tilbudet om reduksjon ved lag.
 
Sist redigert:
Og jeg øker budet på motstrømskjøler til 1700,-
Slanger og QD har jeg allerede, klart til å ta imot en ny kjøler.
 
Tilbake
Topp