Har du fått bestemt deg om du starter å selge når du har fått den rette prisen. Pengen brenner i lomma ☺
Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
Ja det har jeg. Jeg har bestemt meg for at dersom jeg fortsatt ikke har hørt noe fra styret i morgen, så må jeg forholde meg til slik jeg etter beste evne tolker retningslinjene.
Det de sier innledningsvis er at jeg kan selge til hvem jeg vil. Ved budrunde så sier de eksplisitt at ved budfristens utløp, så må jeg alikevell selge til høyeste budgiver over minstepris. De sier ingenting eksplisitt om å selge før budfrist. Jeg tolker det slik at begrensningen i min rett til å selge til hvem jeg vil, den intreffer bare ved utløpet av budfristen.
Nå finner jeg ikke noen forarbeider eller lignende til retningslinjene, men jeg antar at de er utarbeidet for å sikre salg på en rettferdig måte, for selger og kjøper.
Slik jeg ser det så sikrer budfristen at kjøper ikke blir sittende låst til et bud i en ukjent tidsperiode. Minsteprisen sikrer selger at han ikke må selge til en urettmessig lav pris. Altså vil ingen av disse to hensynene berøres av at jeg selger før budfristens utløp. Slik jeg ser det er det i alle fall en fordel for kjøper at han får avgjort budet sitt tidligere enn antatt.
Altså kan jeg selge til hvem jeg vil før fristens utløp.
Det ble mange ord. Med få ord, betyr det at dersom jeg ikke hører noe fra styret i morgen, så vil jeg legge min egen tolkning til grunn og selge ved bud jeg anser som tilstrekkelig.
For å gi folk både i styret og folk som følger tråden en sjanse så setter jeg fredag 29.04.2016 kl 1800 lokal tid som frist for dette utstyret. Det er et par timer etter arbeidstid, så da får folk som har lagt seg nå en sjanse til å uttale seg.
Dersom det ikke dukker opp innsigelser så blir tidligere publiserte liste over utstyr med tilstrekkelige bud vil bli solgt i morgen kl 1800 til høyeste bud.
Skal redigere inn listen her:
Liste over utstyr som har tilstrekkelige bud for salg før budfrist, disse blir solgt til høyeste bud i morgen kl 1800:
Inlinetermometer 300, Naxi
O2-stein 200, Bozo
Motstrømskjøler 1700, Løver
Slanger med QD 300 Naxi
Kraner med T-kryss 300, Bozo
Blichman 15G Meskekjele 4000 Atle K
1 Caso 3500 1700, Atle K
1 Caso 3500 1700, Jo-Helge
Refraktometer 200, andreas_rosen