• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Til Salgs 3- kjelebryggeri. Boilermaker 15g BK, MT og 98L HLT gass/induksjon

Har du fått bestemt deg om du starter å selge når du har fått den rette prisen. Pengen brenner i lomma ☺

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Har du fått bestemt deg om du starter å selge når du har fått den rette prisen. Pengen brenner i lomma ☺

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk

Ja det har jeg. Jeg har bestemt meg for at dersom jeg fortsatt ikke har hørt noe fra styret i morgen, så må jeg forholde meg til slik jeg etter beste evne tolker retningslinjene.
Det de sier innledningsvis er at jeg kan selge til hvem jeg vil. Ved budrunde så sier de eksplisitt at ved budfristens utløp, så må jeg alikevell selge til høyeste budgiver over minstepris. De sier ingenting eksplisitt om å selge før budfrist. Jeg tolker det slik at begrensningen i min rett til å selge til hvem jeg vil, den intreffer bare ved utløpet av budfristen.
Nå finner jeg ikke noen forarbeider eller lignende til retningslinjene, men jeg antar at de er utarbeidet for å sikre salg på en rettferdig måte, for selger og kjøper.
Slik jeg ser det så sikrer budfristen at kjøper ikke blir sittende låst til et bud i en ukjent tidsperiode. Minsteprisen sikrer selger at han ikke må selge til en urettmessig lav pris. Altså vil ingen av disse to hensynene berøres av at jeg selger før budfristens utløp. Slik jeg ser det er det i alle fall en fordel for kjøper at han får avgjort budet sitt tidligere enn antatt.
Altså kan jeg selge til hvem jeg vil før fristens utløp.

Det ble mange ord. Med få ord, betyr det at dersom jeg ikke hører noe fra styret i morgen, så vil jeg legge min egen tolkning til grunn og selge ved bud jeg anser som tilstrekkelig.

For å gi folk både i styret og folk som følger tråden en sjanse så setter jeg fredag 29.04.2016 kl 1800 lokal tid som frist for dette utstyret. Det er et par timer etter arbeidstid, så da får folk som har lagt seg nå en sjanse til å uttale seg.

Dersom det ikke dukker opp innsigelser så blir tidligere publiserte liste over utstyr med tilstrekkelige bud vil bli solgt i morgen kl 1800 til høyeste bud.

Skal redigere inn listen her:

Liste over utstyr som har tilstrekkelige bud for salg før budfrist, disse blir solgt til høyeste bud i morgen kl 1800:

Inlinetermometer 300, Naxi
O2-stein 200, Bozo
Motstrømskjøler 1700, Løver
Slanger med QD 300 Naxi
Kraner med T-kryss 300, Bozo
Blichman 15G Meskekjele 4000 Atle K
1 Caso 3500 1700, Atle K
1 Caso 3500 1700, Jo-Helge
Refraktometer 200, andreas_rosen
 
Sist redigert:
Det er ingen som får stoppet salget ditt uansett. Sanksjonene ved brudd er vel at annonsen blir fjernet, og om du da allerede har solgt så... ;) Tror ikke du skal bekymre deg så meget, bare selg (rent hypotetisk kunne det jo hende du solgte varen i en annen kanal, selv om du hadde en annonse her i tillegg) :)
 
Det er ingen som får stoppet salget ditt uansett. Sanksjonene ved brudd er vel at annonsen blir fjernet, og om du da allerede har solgt så... ;) Tror ikke du skal bekymre deg så meget, bare selg (rent hypotetisk kunne det jo hende du solgte varen i en annen kanal, selv om du hadde en annonse her i tillegg) :)
Det er neeesten helt korrekt. Det kunne tenkes at salgstråden ble stengt før jeg hadde solgt alt utstyret.:D
Jeg er imidlertid mest opptatt av å opptre redelig. Jeg har publisert utstyret i andre medier, men med krav om at bud skal komme i denne tråden. Det betyr at eksterne budgivere må skaffe seg tilgang til dette forumet. På denne måten kan ikke jeg jukse ved å påstå at jeg har høyere bud o.s.v. Alt dette gjør nok at jeg ikke får så mye for utstyret som jeg kunne. Man kan si at det er prisen jeg betaler, men jeg har møtt så mange uredelige selgere at jeg synes det er en grei pris å betale for å ikke være som dem.
Ut over dette så gjorde jeg jo noen feil i starten av denne tråden. Jeg har riktig nok korrigert, men er ikke hypp på å gjøre flere
 
Tror for øvrig ikke du får noe særlig bedre svar enn det du har gitt selv :) Styret har videresendt din forespørsel til IT-komitéen (som jeg tilfeldigvis sitter i). Og jeg klarer ikke å tolke reglementet noe bedre enn deg. Det er 4 år siden "webmaster" (hvem nå enn det var for 4 år siden) oppdaterte disse retningslinjene, og jeg vet ikke om han/hun følger med på denne tråden :)

Følg din egen samvittighet du, så går det nok brillefint!
 
Da tok Bozo innersvingen på Løver og Naxi, som desverre var akkurat for sent ute.


Utstyr som er solgt:
Inlinetermometer 300, Naxi
O2-stein 200, Bozo
Motstrømskjøler 1750, Bozo
Slanger med QD 350 Bozo
Kraner med T-kryss 300, Bozo
Blichman 15G Meskekjele 4000 Atle K
1 Caso 3500 1700, Atle K
1 Caso 3500 1700, Jo-Helge
Refraktometer 200, andreas_rosen


Dere som måtte ha det sendt må ta kontakt på PM med adresse (Atle K og Jo-Helge?). I tillegg må vi avtale om dere ønsker oppkrav, eller forhåndsbetaling.

Dere som ikke har angitt at utstyret må sendes kan ta kontakt på PM med telefonnummer, så avtaler vi henting
 
Har sendt PM med detaljer. Takk for tilslaget, gleder meg til mesking uten maltrør :)

Sent fra min E6653 via Tapatalk
 
Da kan jeg rapportere tilbake som første kjøper. Jeg har fått Caso + Blichmann som annonsert og tilmed i originalemballasje. En kort test ble kjørt i kveld for å sikre at våre venner i Posten ikke hadde ristet noe i stykker. Resultatet: Er imponert, en veldig åpen salgsprosess og (selvsagt) fungerer delene som annonsert, Blichmann ready to go :)
 
Casoen komt i hus. Vert å sjekke den i morgen. Igjen takk for ein åpen og ryddig handel

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Tilbake
Topp