Hvis du lager deg en bruker på Beercalc.dk - der kan du sjonglere deg frem til oppskriften som passer for ditt oppsett. Det er lurt å lære seg slike løsninger, først som sist. Som en start, så kan du jo lage oppskriften med 10 kilo malt totalt, og justere antall liter, til OG er der du vil ha den, ut fra den effektiviteten du har. Vet du ikke hvilken effektivitet du har, kan du sette 75% som en start. Deretter justerer du volum med Convert recipe to: New Volume som du finner oppe til venstre på den siden.
Hei laget ein lignende variant på tirsdag men kunne ikkje dy meg for å bruke meir tørket lime en oppskrifta.
brukte 6 gr på 25 liter på den eine og 15 gr på den andre 25 literen. de er vell store muligheiter for att de blir mykje te smak av ølet men putt lagå.
eg brukte heller ikkje Szechuan pepper i den så me får sjå om de blir mat for sluken eller for meg.
Brygget en batch av denne i går kveld. Et deilig innslag av urban sivilisasjon var at jeg kunne kjøpe med meg tørket lime fra en innvandrerbutikk søndag kveld etter a-ha-konserten.
Hadde ikke Special B fant jeg plutselig ut, men brukte mørk krystallmalt istedenfor.
Fikk også brukt opp to bokser med pilsekstrakt jeg ikke helt visste hva jeg skulle bruke til, samt posen med Belle Saison jeg hadde i kjøleskapet.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.