Prøver å finne et 90° bend med 1/4" MFL på den ene siden og klemringskobling for 6mm (eller 1/4") rør på den andre siden.
Skal brukes til tappeanlegg, så det må være i et materiale som ikke forgifter ølet.
Selger dailyappliance2010 på ebay har slike i rustfritt til en billig penge, og gratis frakt.
Jeg har kjøpt andre dimmensjoner av de der, og kvaliteten er topp.
Men kan dette skal passe med en sånn: http://www.bryggselv.no/products/adapter-til-ball-lock
...og så langt jeg har klart å finne ut, trengs det 1/4" MFL. Og NPT og MFL går vel ikke om hverandre? Eller har jeg misforstått?
Jeg samenlignet gjengestigningen på en npt med mfl-koblingen til en cornyfatkobling, og de ser rimelig like ut spør du meg.
Problemet er at 1/4" npt er faktisk 2-4mm større en gjengene på koblingen....
Edit.
Npt koblingen min tror jeg er 1/4" men jeg er ikke sikker
Jeg bare tok en....
Da prøver jeg meg med en 1/4" MFL til 3/8" NPT fra USA og 3/8" NPT til 1/4" NPT bend + 1/4" NPT til 6mm rør fra superbutikken din.
Så får vi håpe at det blir plass til alt sammen.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.