Advarsel mot Petit Agentur

Etter en uke er ordren fremdeles ubehandlet. Sendt mail og sms, men ikke hørt ett pip.
Sendte på den kommunale mailen i dag, så kanskje han svarer

Samme tema ble diskutert her.

Tråd 'Gammel humle i fryseren vs ny humle' https://forum.norbrygg.no/threads/gammel-humle-i-fryseren-vs-ny-humle.45696/

Petit lagrer all humle i fryser. Nå skal det sies at noen typer humle har bedre lagringsevne enn andre.
Men det som er undersøkt, gjelder vel bare alfa-syra? Det er ikke gitt at det er noen sammenheng mellom den og de andre stoffene som vi er opptatt av - og som jeg i alle fall er mer opptatt av.

Erfaringa mi er at humle som har vært vakumpakka og lagra i fryser, holder seg utrulig godt. Men 2016 ... vel, kanskje?
Ser dei har billig humle fra 2016. Er det mulig å bruke det etter så mange år?
Tar du en for laget;)? Jeg trur det går rimelig bra. Jeg har ingen skrupler med å bruke 3-4 år gammel humle, og eldre har liksom aldri vært aktuelt.

Men det som er undersøkt, gjelder vel bare alfa-syra? Det er ikke gitt at det er noen sammenheng mellom den og de andre stoffene som vi er opptatt av - og som jeg i alle fall er mer opptatt av.

Erfaringa mi er at humle som har vært vakumpakka og lagra i fryser, holder seg utrulig godt. Men 2016 ... vel, kanskje?

Tar du en for laget;)? Jeg trur det går rimelig bra. Jeg har ingen skrupler med å bruke 3-4 år gammel humle, og eldre har liksom aldri vært aktuelt.
Aner ikke, videoen til Brulosophy er fra tidligere i år, de brukte humle fra 2017. Gikk greit. Selv om noen kjente forskjell.

Tilbake
Topp