Ser dei har billig humle fra 2016. Er det mulig å bruke det etter så mange år?Jeg handla en haug humle der nylig, og det gikk veldig greit.
Samme tema ble diskutert her.Ser dei har billig humle fra 2016. Er det mulig å bruke det etter så mange år?
Men det som er undersøkt, gjelder vel bare alfa-syra? Det er ikke gitt at det er noen sammenheng mellom den og de andre stoffene som vi er opptatt av - og som jeg i alle fall er mer opptatt av.Samme tema ble diskutert her.
Tråd 'Gammel humle i fryseren vs ny humle' https://forum.norbrygg.no/threads/gammel-humle-i-fryseren-vs-ny-humle.45696/
Petit lagrer all humle i fryser. Nå skal det sies at noen typer humle har bedre lagringsevne enn andre.
Tar du en for laget? Jeg trur det går rimelig bra. Jeg har ingen skrupler med å bruke 3-4 år gammel humle, og eldre har liksom aldri vært aktuelt.Ser dei har billig humle fra 2016. Er det mulig å bruke det etter så mange år?
Aner ikke, videoen til Brulosophy er fra tidligere i år, de brukte humle fra 2017. Gikk greit. Selv om noen kjente forskjell.Men det som er undersøkt, gjelder vel bare alfa-syra? Det er ikke gitt at det er noen sammenheng mellom den og de andre stoffene som vi er opptatt av - og som jeg i alle fall er mer opptatt av.
Erfaringa mi er at humle som har vært vakumpakka og lagra i fryser, holder seg utrulig godt. Men 2016 ... vel, kanskje?
Tar du en for laget? Jeg trur det går rimelig bra. Jeg har ingen skrupler med å bruke 3-4 år gammel humle, og eldre har liksom aldri vært aktuelt.
Det er jeg veldig enig i.Synes det blir litt uprofesjonelt når det står på nettsidene "Er varene på lager og kan legges i handelvognen så sender vi umiddelbart samme dag, seneste påfølgende dag hvis
Til nød så har de vel flasker på europris.Skal være under 5%. Holder til i Bodø. Har noen flasker til overs, men vurderte å investere i fat dersom det skulle gå for lang tid med leveringen av flaskene. Synes det er kjekt å ha på flasker for å transportere rundt, men det finnes jo alternativer å tappe fra fat til flaske etter ønske og behov. Har du noen erfaring med det?