Advarsel mot Petit Agentur

HCN

Norbrygg-medlem
Maken til useriøs butikk har jeg aldri opplevd. Bestilte en del varer fra dem for snart 3 uker siden, og varer er ennå ikke levert. Jeg fikk mail med sporingsnummer fra Posten, og der står det fortsatt «ingen pakke er mottatt». Når jeg etterlyste pakken etter en uke fikk jeg som svar den skulle sendes om en time. Fortsatt ingen pakke sendt neste dag og da var svaret «forrige svar var feil». Etter ennå fler purringer fikk jeg ett nytt sporingsnummer, denne gangen fra Post Nord og til en forsendelse uten mottaker eller noen annen info som skulle tilsi at det er varer jeg skulle ha. Heller ikke denne sporingen har endret seg på over en uke. Fortsatt hverken en beklagelse eller en vilje til å forsøke løse problemet fra Petit sin side og fortsatt ingen forsendelse sendt fra dem. Regner nå med hele butikken er ren svindel eller på vei mot konkurs eller lignende og selger kanskje varer de ikke har. Det er i alle fall sikkert de har ikke sendt varene og kommer med nye løgner hver gang jeg etterlyser dem.
 
Bestilte en del når de hadde salg nå. Veldig bra levert fra deres side. PostNord surra litt, som vanlig, men det var jeg som var for dum til å velge posten, så det var heller ikke petits feil. Synd at de ikke klarer å levere din bestilling riktig, da.
 
Fikk det jeg bestilte også, men etikettene på tettnang og northern brewer var falt av. Lett å skille når pakkene ble åpnet da, var 500 gram som blei pakka om og vakumert. Raskt levert. Trur du bare er uheldig.
 
Samme her, fikk varene, ikke med Brewshop-hastighet, men det hadde jeg ikke forventet heller. Ønsket å returnere et termometer som ikke passet, og fikk raskt svar på epost om at det bare var å sende det tilbake. God service.
 
Kan ikke regnes som bare uheldig når varene ikke er sendt. Jeg betalte for sending med Posten og fikk også mail med sporingsnummer fra Posten. Men posten har aldri fått forsendelsen. Og etter flere purringer med etterlysning av forsendelsen kommer nytt sporingsnummer fra Post Nord. Finner dette ganske merkelig da han uka føre påstår forsendelsen er sendt med Posten som den skulle.

Jeg forstår godt at feil kan forekomme, men Petit forsøker ikke engang å rette opp i det eller komme med en løsning. Ber meg kun vente til pakken kommer, selv om de tydeligvis ikke har sendt den ennå.
 
Har ikke såå mye erfaring å meddele. Tror jeg bare har bestilt en flaske fosforsyre fra dem, men den ble ihvertfall pent plassert i postkassa mi
 
Jeg har kun gode erfaringer med Petit. Levering som forventet til gode priser. Kjedelig å ikke få det man har betalt for. Håper det ordner seg.

Jeg har ikke greie på økonomi, men det virker som Petit har hatt noen utfordringer de siste årene. Omsetningen er 25% av det som var i toppåret 2015.
3 av 4 har de siste årene har gått med underskudd. Regnskap for 2022 er ikke klart enda.

Jeg håper de klarer seg.
 
Samme her, fikk varene, ikke med Brewshop-hastighet, men det hadde jeg ikke forventet heller. Ønsket å returnere et termometer som ikke passet, og fikk raskt svar på epost om at det bare var å sende det tilbake. God service.
Heh, artig at du nevner Brewshop. Min bestilling fra 09.03 står fortsatt «til behandling». Kanskje det er på tide å ringe dem … ;) Men det er vel første gang det skjer …
Har gode erfaringer med Petit, har bestilt endel fra dem (han?), humle, chems, eiketønner. Det var en pose Reoeselaire som tok litt vel lang tid en gang, (måtte ringe og høre hva sim drøya, og så ble den sendt rett før helg uten is), men ellers fornøyd.
 
Jeg la inn bestilling i helgen, ble sendt i går, ligger i Steinkjer nå.

Alltid hatt gode erfaringer med dem, tror du har vært uheldig.

Skulle ønske de igjen hadde blitt med på rabattavtalen med norbrygg.
 
Jeg er enig i det meste som skrives her, men at de unngår dine forespørsler og etterlysning om hva og hvorfor dette drøyer, er ikke greit. Jeg regner med de fleste av oss kan takle å høre at noe har gått galt en plass, det være varer som ikke var inne eller en pakke de har mistet osv, men å bli ignorert og ikke ivaretatt som kunde er svært frustrerende, så den forstår jeg godt.
 
Hadde selv en dårlig opplevelse. PA nektet reklamasjon på en glykolkjøler fordi 3 års garanti hadde gått ut (reklamasjonsrett er etter loven 5 år). Fikk medhold i forbrukerklagenemda, og måtte få namsmannen til å drive inn pengene da han ikke betalte frivillig.
Det er ille med folk som ikke frivillig vil følge loven. Dårlig tegn. Da kjøper man ikke sånt der.
 
Bestilte 13/11, ubehandlet pr 16/11. Hadde håpet å fått råvarer før helga, men dengang ei. Svarer ikke på mail.
I ferd med legge ned ? Leste et sted at driveren har blitt politiker på heltid ?
 
Tilbake
Topp