Aja Bryggeri - Høstløv Amber

sta

Norbrygg-medlem
Kona (verdens beste ;-) kjøpe en Høstløv Amber til meg i går. Utrolig god øl og noe jeg kunne tenke meg å prøve å lage selv. Jeg er ny i faget, kun fire brygg på Speidelen, men så langt så godt. Alle fire har blitt gode.

Så til denne Høstløv. Jeg har funnet noen oppskrifter på Belgisk Amber på Beersmith, men kunne tenke meg å prøve å brygge noe som smaker likt som Høstløv. Er det noen ute i den store ølverden som har noen forslag til oppskrift.

Ha en strålende helg :)
 
Kona (verdens beste ;-) kjøpe en Høstløv Amber til meg i går. Utrolig god øl og noe jeg kunne tenke meg å prøve å lage selv. Jeg er ny i faget, kun fire brygg på Speidelen, men så langt så godt. Alle fire har blitt gode.

Så til denne Høstløv. Jeg har funnet noen oppskrifter på Belgisk Amber på Beersmith, men kunne tenke meg å prøve å brygge noe som smaker likt som Høstløv. Er det noen ute i den store ølverden som har noen forslag til oppskrift.

Ha en strålende helg :)

Hei

Fikk du oppskriften på Høstløv?
 
Har somlet litt her på bruket. Har ikke fått sendt mail. Står på lista :)
 
Jeg har ikke smakt dette ølet, men har testet de fra AJA som selges i butikken, wit, saison og en amber. Usikker hva som er forskjellen på høstløv og som bare heter Amber, men tipper det er WLP-400 de bruker til gjær i Amber'en og Wit'en som man får i butikken, syns nå i hvert fall at den hadde ferten av det gjæret.
 
  • Like
Reaksjoner: sta
Tilbake
Topp