Alternativ til konetank etc.

Vi bruker co2 til å trykke over fra gjærings tank til lagrings tank..begge står på samme nivå..
Slipper å heise tankene..
Du kan og pumpe ølet over selv om det er trykk i tankene vist du vil spare co2..
 
Gamle VV tanker.. 4 stk. 120 liter tanker.
Har 3 kjøleskap,et til hver gjærings tank og et til 2 lagrings tanker..Ser for meg mye styr å lage heve/senke kjøleskap..;)
Problemet var å finne kjøleskap som 120 liter tankene passet inn i,120 liter tankene er 50cm i diameter men fant noen gamle kjøleskap som hadde rett bredde..

På lagrings skapet hadde vi nok bredde men ikke nok dybde,løsningen ble å ta av døren,skru på 2"x 2" lekter og sette døra på igjen..Fungerer bra..
 
Sist redigert:
Ville ikke hevet et kjøleskap men brukt et kaldt rom med varmeteppe fx. det er ingen problem og heve en tank på mange titalls liter med båtopptrekkstalje, done that.
Du har det på stell men dette hadde vert bra for meg og sikkert flere, og det er ikke mye og kjøpe inn, talje, kraner og slanger, når neppe 1000 lappen.
(blir neppe og prøve selv, har ikke bil og lappen så mye folk må da plages)
 
Det viktigste er å ha stålkontroll på gjæring temperaturen..
Skal du brygge lager så tror jeg du sliter med å ha et rom på 9-10 grader i noen uker..Kjøleskap fant vi gratis på finn.no
 
Tilbake
Topp