Fikk mail fra Petit også om at 2015-humle har ankommet, mye forskjellig, stiv pris
Jeg skal innom i dag. Kan forhøre meg. Enn så lenge er den i hvert fall fersk
Jeg kjøpte i ren panikk 500 gram citra 2014 fra petit, betalte over 700 kr for humla (så plutselig for meg hele 2016 uten citra humle) Samtidig i dag når den ramla ned i postkassa fikk jeg mail fra petit at de har 2015 citra humle på lager, til nesten halve prisen. Jeg mistet all respekt for petit på et sekund. Handler ALDRI der igjen, føler meg rundlurt. Har aldri opplevd noen som har skrudd opp prisen på en slik måte bare dager før ny humle kommer på lager. Slik driver man bare ikke butikk. Har tenkt å sende en mail til petit for å fortelle det samme. Selvfølgelig var det ingen som tvang meg til å kjøpe denne humla, men jeg har i mitt lange netthandel-liv ikke opplevd at noen gjør slikt. Litt dyrerer blir selvfølgelig ting når etterspørselen blir stor, men det går en (etisk) grense syntes nå jeg...
Strategien må vel bli å begrense seg til noen få humler, og så kjøpe 500 gr/ 1 kg. Når jeg tenker meg hardt om, er det ikke så mange jeg egentlig må ha. Magnum som universell bitterhumle,Hallertauer Mittelfrüh, (East Kent)Golding, Simcoe/Clumbus/ Centennial/Amarillo (til Vestkyst.) Det er faktisk det det stort sett går i her i heimen.
Klare du å bruke den opp før den vert for gammel?Dette er vel klin umulig? Å begrense seg til humler? På det meste telte jeg ca 16 forskjellige typer i frysen hvorav halvparten var 500g.
Klare du å bruke den opp før den vert for gammel?
Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
For all del, jeg måtte ikke kjøpe den humla. Men har aldri sett andre bryggbutikker skru opp såpass før, dette gir dessverre et litt dårlig inntrykk for meg. Det vanligste er vel uansett å sette prisen ned før man får ny innhøsting på lager, for å bli kvitt alt i tide. Ting tyder på at jeg kjøpte de to siste pakkene hos Petit, heldige meg!Det du får høre er nok det du skrev mot slutten der. Ingen tvang deg til å kjøpe humla. Og. De Annonserer neppe når ny batch er på vei inn, for da ville de sittet igjen med en uviss mengde av fjorårets humle. Det er nok sånn business fungerer. Prisen på forrige batch blir nok dumpet etter at 2015 er inne, slik kan man maksimere profitten.