Amigase og Sukrin Gold

Brygger endel øl med Amigase pga diabetes.
Synes at ølet blir bedre med tilsetting av litt Sukrin Gold.
Gjærer under trykk og overfører til Cornelius fat.
Har forsøkt forskjellig men er usikker på nårdet er best å tilsette Sukrinen?
Noen som har erfaringer?
 
Brygger endel øl med Amigase pga diabetes.
Synes at ølet blir bedre med tilsetting av litt Sukrin Gold.
Gjærer under trykk og overfører til Cornelius fat.
Har forsøkt forskjellig men er usikker på nårdet er best å tilsette Sukrinen?
Noen som har erfaringer?
Når jeg ordner cider til kona, har jeg i natreen sammen med sukkerlaken for karbonerinng på flaska.
Jeg ville kokt en liten kopp med vann og hatt i mengden søtning du ønsker. Blandingen tilført rett i corneliusfatet, for så karbonere etter ønske og metode.
 
Jeg har ingen erfaring, men siden det ikke skal gjøre annet enn å bli sterilt og oppløst, er har det jo ingen hensikt å koke det lenge for å utvikle seg, slik tilfellet er med f.eks. humler. Det spiller derfor etter mitt skjønn ingen rolle når du tilsetter det. 5-10 minutter før kokeslutt vil jeg mene er fornuftig.

Er du usikker på mengde kan det være greit å prøve seg frem med ditektetilsetting slik @Hommelviking foreslår. Er du sikker på mengden, er det rensligere og bedre å ikke utsette fatet for unødvendig oksygen og heller tilsette det før kokeslutt slik jeg foreslår.
 
Når jeg ordner cider til kona, har jeg i natreen sammen med sukkerlaken for karbonerinng på flaska.
Jeg ville kokt en liten kopp med vann og hatt i mengden søtning du ønsker. Blandingen tilført rett i corneliusfatet, for så karbonere etter ønske og metode.
Takk for svar. Skal forsøke ditt forslag.
 
Tilbake
Topp