Anbefal meg en belgisk øl

Jeg skal en svipptur til Belgia i dag og tenkte å utnytte sjansen til å ta med noen godbiter hjem. Jeg har drukket alt for lite belgisk til å ta kvalifiserte valg selv :rolleyes:

Hva er din favoritt? Jeg er åpen for alle klasser så lenge det er belgisk.
 
Cuvee des Jacobins, Orval eller Westmalle dubbel er bankers for meg. Men er du i Belgia "bør" du vel prøve minst en Westvleteren 12 også.
 
Sist redigert:
Det klosteret ligger sånn til at man neppe kjører forbi helt tilfeldig, men om du stikker dit så selger de også six packs (så mange du vil ha) litt dyrere i kafeen. Altså uten booking. Og helt grei pris, billig for nordmenn :)

Ellers, om du finner årgangs-Orval er det verdt å plukke opp. Fant det på noen barer. Ellers får vi jo mye av det som er bra her til lands. Cantillion er et must. Krieken deres er helt rå. LaChouffe er bra. De Struis. Det ligger forøvrig i Ostvleteren, nærme Westvleteren, om du skal dit.
 
Det klosteret ligger sånn til at man neppe kjører forbi helt tilfeldig, men om du stikker dit så selger de også six packs (så mange du vil ha) litt dyrere i kafeen. Altså uten booking. Og helt grei pris, billig for nordmenn :)
Det er fort gjort å kjøre seg "vill" i Belgia.
1. Klag over at GPS'en tuller i Belgia.
2. Kjør deg vill og klag til konemor om hvor jævlig vanskelig det er å kjøre bil i Belgia.
3. Når du "oppdager" Sint sixtus, sier du at her ser det koselig ut, og at du vil ta en matbit.
4. "se hva jeg fant", to kasser med billig øl. Dette tar jeg med til Norge!
5. Be konemor om å ta noen fine bilder av klosteret, for dette var et nydelig sted.
 
Tilllater meg å stjele tråden
siden jeg selv skal til Belgia i august
noen tips til steder hvor man også kan spise og drikke og ikke bare handle flasker?
Sikker masse info om det der ute,
men noe som er mere up to date
 
Moeder Lambic er ihvertfall et supert sted å drikke i Brussel. De har enkel servering der, men er vel ikke det feteste matstedet. Men veldig kult utvalg både på flaske og tapp.
 
Takk for tips.
Var en tur hos westvleteren for 10 år siden og dro med oss en kasse Denne gangen har jeg dessverre bare tid til å smake på det de har å by på på pubene i Gent. Blir en tur innom De Hopduvel i morgen for å ta med noen souvernirer hjem
 
Takk for tips.
Var en tur hos westvleteren for 10 år siden og dro med oss en kasse Denne gangen har jeg dessverre bare tid til å smake på det de har å by på på pubene i Gent. Blir en tur innom De Hopduvel i morgen for å ta med noen souvernirer hjem
Ta deg en tur på Etablissement Max og kjøp vaffel og Westmalle dubbel. Helt sjukt god vaffel, og en over gjennomsnittet god kombo.
 
Tilllater meg å stjele tråden
siden jeg selv skal til Belgia i august
noen tips til steder hvor man også kan spise og drikke og ikke bare handle flasker?
Hvis du tilfeldigvis skal innom Antwerpen må du ta turen innom Kulminator. Det er en koselig liten pub med et helt utrolig utvalg av kjellerlagrede øl. Du kan bestille omtrent hvilket som helst øl fra hvilket som helst år de siste 20 årene, omtrent :)
 
Vaffelsjappa er i Ghent :) de har gode vafler nesten overalt i Brussel også, men den i Ghent var spesielt god.
Var i Brussel i fjor, det første vi gjorde var å spise en helt utrolig belgisk vaffel og Chimay Blå, i aprilsola og 20 grader :) Anbefales!
f06533a4e9a3a9f33959e0c4e93dcd97_640x640.jpg
 
Tilbake
Topp