Andrimne Bryggeri

Det endrer seg hele tiden, ja... Vi venter på at alle håndverkerne skal bli ferdige. Nå gjenstår først og fremst ferdigstilling av dampkjelen og kjøleanlegget. Kjølingen skal etter planen bli ferdig i dag, og vi håper dampen snart også er der. Så trenger vi en klarering fra tollvesenet og sparkling og maling av en vegg. Hadde alt gått etter planen tidligere skulle vi faktisk ha brygget i dag, men sånn har det ikke blitt.:) Som leverandøren av utstyret vårt sier: "Plans are only the basis for change".
 
Gahr skrev:
Karboneringsmetoden velges fordi det vil spare oss for svært store innkjøp av CO₂, og det vil også spare mye tid i bright beer-tankene. Det er ganske heftige mengder CO₂ som går med, og hvis ølet må stå i mange dager på BBT for å få rett kullsyreinnhold, vil det forsinke prosessen med å tappe på flasker og fat ganske krafitg.

Miguel skrev:
Har dere tre polakker på lønningslisten og? Jeg tenker på det uendelige antall ventiler i systemet :)

Er polakkene så flinke med ventiler? Alle ventilene (50 stykker) gjør at mesk, vørter og skyllevann kan pumpes mellom tankene ad mange foskjellige veier. Det muliggjør f.eks. dekoksjonsmesking, samt pypass og skylling av rør hvis ting tetter seg. Det medfører litt manuell styring, men det er ikke spesielt kompliser mår man ser litt nærmere på det. Oppsettet er egentlig ganske så logisk og gjennomtenkt.

Jeg regnet igrunn med det. Var ment som en spøk.
 
Leste på Facebook at dere har smelt i gang første testbrygg i dag. Hvordan har utstyret vært? Har det vært noen barnesykdommer ala bryggetabber? Vørter som har spruta utover gulvet og limt fast gummistøvler, skiftenøkler og små barn til dørken? :)
 
Da begynner vi å få litt dsving på brygghuset. Dagens brygging gikk supersmooth. Vi holder på å installere tappelinjen, og det er ikke lenge til vi er helt klare. Good times! Jeg får mange spørsmål om omvisninger for tiden, men vi har foreløpig ikke begynt med organiserte ting i så måte. Hvis det derimot er noen som har lyst til å se hva vi driver på med, er det bare å komme innom i Fjellsdalen 5 på Bønes i Bergen på dagtid, alle som vil er velkomne.

Her er noen bilder av slik det ser ut i dag:

IMG_1662_zps6b5a4401.jpg


IMG_1665_zps753c34c5.jpg


IMG_1664_zps677a713e.jpg


IMG_1667_zps62260845.jpg


IMG_1666_zps4d1881e5.jpg


IMG_1623_zps09df1975.jpg
 
Hvorfor har dere tatt strek over bryggerinavnet? Skiftet til Gahr's Hipsterbrew & BBQ?

Ser meget snadder ut. Ser fram til besøk.
 
Hvorfor har dere tatt strek over bryggerinavnet? Skiftet til Gahr's Hipsterbrew & BBQ?

Ser meget snadder ut. Ser fram til besøk.

Stil vettu. Ser du at streken gjennom 7-tallet fortsetter gjennom resten av navnet. Jeg fikk forøvrig påpekning av læreren på barneskolen av å skrive strek gjennom sjutallet. Men ut i fra logoen så ser det jo nesten ut som at hun har rettet det allerede :D
 
Gratulerer Gahr!

Jeg er helt fersk i gamet og har akkurat begynt å brygge selv (tredje brygg i morgen). Denne tråden har jeg lest fra side en i dag, mest fordi ditt navn dukker opp overalt når det gjelder hjemmebrygging, også i boken som nylig kom ut. Gøy å være med på reisen over alle tekniske ting som er prøvd ut gjennom tråden, dette er meget lærerikt, men overaskelsen er stor på de siste par sidene her.

Igjen - Gratulerer så mye! Gleder meg til å smake på varene når de kommer på polet i Oslo-området, og takk for at du deler av kunnskapen!

Hilsen Marius
 
Fulgte den utrolig tøffe sparkesykkelen med bryggeriet?;)

Haha! Endelig noen som kommenterte den. Nei, den kjøpte jeg selv. Bruker den til og fra jobb. Jeg bor nær bryggeriet, og sparkesykkelen er digg. Har to flate strekk og en lang bratt bakke uegnet for sykkel på veien, og da er Xootren enkel å bære opp bakken. Turen går faktisk kjappere med sparkesykkelen enn vanlig sykkel. Får heller leve med at ungene (og en del voksne) som ser meg ler.
 
Tilbake
Topp