Hva er kriteriene for å ende opp på polet? Sitter det "noen" der og blindsmaker seg frem til et utvalg? Eller er det så enkelt at en grossist har et "mycket hyfsat erbjudande"?Gahr skrev:La oss håpe det!
Bjarte H skrev:Bling bling bling, solbriller på 8)!
Hvorfor ikke to store BBT's i stedet for en liten og en stor? Er det for å spare litt gass?
Skjønner hva du mener med godt dimensjonert platekjøler! ;D Keep that hop aroma in the beer :biersmile:
Gahr skrev:Bjarte H skrev:Bling bling bling, solbriller på 8)!
Hvorfor ikke to store BBT's i stedet for en liten og en stor? Er det for å spare litt gass?
Skjønner hva du mener med godt dimensjonert platekjøler! ;D Keep that hop aroma in the beer :biersmile:
Har to forskjellige størrelser på BBT mye pga. gass, ja. Ryker fort mye CO₂ med overdimensjonerte tanker.
Platekjøleren er omtrent dobbelt så stor som det produsenten mente vi trengte, og det liker jeg. Kjølingen vil gå rimelig kjapt...
RETBergen skrev:gleder meg som en unge til å smake det som kommer ut av dette
Gahr skrev:Nå, nei. Vi blir ikke noe verre enn andre bryggerier. Karboneringen vil forøvrig i hovedsak foregå med at gjæringstanken stenges etter en tid, slik at ølet karboneres pga. Gjæringsaktiviteten og trykket.
Gahr skrev:Nå, nei. Vi blir ikke noe verre enn andre bryggerier. Karboneringen vil forøvrig i hovedsak foregå med at gjæringstanken stenges etter en tid, slik at ølet karboneres pga. Gjæringsaktiviteten og trykket.
Produsenten av utstyret (A. N. Technologies) har lagt ut denne videoen av bryggeriet på Youtube-kanalen sin:
http://m.youtube.com/watch?v=HbX56QXDtXE
Produsenten av utstyret (A. N. Technologies) har lagt ut denne videoen av bryggeriet på Youtube-kanalen sin:
http://m.youtube.com/watch?v=HbX56QXDtXE
Miguel skrev:Har dere tre polakker på lønningslisten og? Jeg tenker på det uendelige antall ventiler i systemet
protto skrev:Gahr skrev:Nå, nei. Vi blir ikke noe verre enn andre bryggerier. Karboneringen vil forøvrig i hovedsak foregå med at gjæringstanken stenges etter en tid, slik at ølet karboneres pga. Gjæringsaktiviteten og trykket.
Er det mekanisk spunding ventil på tankane? Syns eg såg eit glimt av ein i videoen. Smart måte å karbonere på, men det er kanskje vanleg på store bryggeri?