Årets Øl 2013. Blant desse er "Slogen India Pale ale",

Og her er resten av lista:
http://olportalen.no/2013/11/06/arets-ol-innovasjon-godsaker/
 
Og for å klargjøre enda mer: Jeg sitter ikke på bildet og halvsover, jeg speider utover ølene for å se hvilke flaske som er igjen og kan dyttes i sekken på veg ut ;)
 
Smakte Slogen IPA for et par uker siden. Syntes det var en svært god øl, tror jeg kjente smaken av fersk tobakk halvveis ned i glasset. Det skjedde to kvelder på rad. Noen andre som har kjent det samme? Å evt vet grunnen?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
 
Jeg har ikke smakt "Slogen India Pale Ale", men jeg har smakt "fjord", "lys ale" og "pale ale" fra Slogen, og alle har hatt en ubehagelig aroma av fjøs. La merket til at Dagbladets øltest har kommentert på det samme for juleølet fra Slogen.

Det kan kanskje være den samme smaken/aromaen du forbinder med fersk tobakk?
 
Kristoffer J skrev:
Jeg har ikke smakt "Slogen India Pale Ale", men jeg har smakt "fjord", "lys ale" og "pale ale" fra Slogen, og alle har hatt en ubehagelig aroma av fjøs. La merket til at Dagbladets øltest har kommentert på det samme for juleølet fra Slogen.

Det kan kanskje være den samme smaken/aromaen du forbinder med fersk tobakk?

Eg har opplevd akkurat det same. Spesielt på "Fjord". Kva er det som lagar denne fjøssmaken?
Synest det er litt synd at ølet deira har denne bismaken. Skulle gjerne vore litt meir patriotisk sidan eg kjem frå andre sida av fjorden, men sorry, Trollbryggeriet, dokke når ikkje opp hos meg :(
 
Slogen IPA ble lansert i BU hos Vinmonopolet nå i januar. Bestilte meg et par flasker for å teste, men fikk beskjed i dag om det ikke var levert fra leverandør. Finner ikke igjen produktet på polets sider heller.

Noen som vet hvorfor?



HansKr.
 
Tilbake
Topp