Arrangere Oktoberfest

Hei!

Jeg går med en liten drøm å arrangere oktoberfest på låven til mine foreldre. Jeg har tenkt til å lage øl til alle. Planen var å servere i store litersglass og ha øl på kran. Jeg har i dag en grainfather som jeg kan lage 30 liter på. Jeg har bare laget øl på flasker til nå. Hva burde jeg gjøre? Er det mulig å leie utstyr, tappetårn, fat osv.? Kan jeg lage øl nok til 30 mennesker? Hvor mye til hver, burde jeg lage flere batcher?

Setter pris på tanker og ideer!

Hei!

Jeg går med en liten drøm å arrangere oktoberfest på låven til mine foreldre. Jeg har tenkt til å lage øl til alle. Planen var å servere i store litersglass og ha øl på kran. Jeg har i dag en grainfather som jeg kan lage 30 liter på. Jeg har bare laget øl på flasker til nå. Hva burde jeg gjøre? Er det mulig å leie utstyr, tappetårn, fat osv.? Kan jeg lage øl nok til 30 mennesker? Hvor mye til hver, burde jeg lage flere batcher?

Setter pris på tanker og ideer!
30 liter pr batch. 30 mennesker. Øl i litersglass. Ehh...ja. Foreslår flere batcher.

4-5 liter per person vist du starter sån I 7-8 tida på kvelden

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk

Hvor bor du?

Ok , svar etter hvor en bor også nå. Vet at trøndere drikker mer enn andre men håper det var en annen grunn en spurte om bosted.(ser i etterkant at det kan ha noe med utlån av utstyr å gjøre )

Men on topic igjen så er ca 4 l pr person greit beregnet ser jeg selv år jeg har arrangert noe. Alltid noen som drikker mer og noen mindre. Og uansett så er det jo best å ha litt for mye en litt for lite :)

Ofte kan en få lånt utstyr med de som selger hjemmebrygger utstyr evt at du melder deg inn i et lokallag og hører om det er noen som kan låne/leie ut anlegg for fat. Uansett er det enklest å bruke fat med disse mengdene det er snakk om her, så å kjøpe en 4-5 fat er noe en burde vurdere uansett hvis du alikevel liker å lage (og drikke) øl.

Easybrew

Redigert i etterkant da jeg ikke svarte på alt emnet handlet om

Sist redigert:
Litt ut av diskusjonen
Men kva er den beste oppskrifter på october fest øl?
Har brygge eit par år med store mengde munich malt. Godt øl,men orker ikkje så mange glass av denne.

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk

Litt ut av diskusjonen
Men kva er den beste oppskrifter på october fest øl?
Har brygge eit par år med store mengde munich malt. Godt øl,men orker ikkje så mange glass av denne.
Du kan jo prøve like mengder Pilsner, Vienna og Munich. Kanskje litt Caramunich i tillegg.
OBS! Har ikke prøvd oppskrifta sjøl... ennå.

Ok , svar etter hvor en bor også nå. Vet at trøndere drikker mer enn andre men håper det var en annen grunn en spurte om bosted.(ser i etterkant at det kan ha noe med utlån av utstyr å gjøre )

Men on topic igjen så er ca 4 l pr person greit beregnet ser jeg selv år jeg har arrangert noe. Alltid noen som drikker mer og noen mindre. Og uansett så er det jo best å ha litt for mye en litt for lite :)

Ofte kan en få lånt utstyr med de som selger hjemmebrygger utstyr evt at du melder deg inn i et lokallag og hører om det er noen som kan låne/leie ut anlegg for fat. Uansett er det enklest å bruke fat med disse mengdene det er snakk om her, så å kjøpe en 4-5 fat er noe en burde vurdere uansett hvis du alikevel liker å lage (og drikke) øl.

Easybrew

Redigert i etterkant da jeg ikke svarte på alt emnet handlet om

10 poeng til deg at du ser i etterkant at det kan ha noe med utlån av utstyr å gjøre.
Han kan gått få låne min kegerator om det er av interesse......

10 poeng til deg at du ser i etterkant at det kan ha noe med utlån av utstyr å gjøre.
Han kan gått få låne min kegerator om det er av interesse......

Det er akkurat dette som er meget bra innen hjemmebryggermiljøet. Alle er egentlig så hjelpsomme og alle vil gjerne hjelpe med å låne vekk utstyr og tilbehør..

Dette gjelder også bryggebutikker som ofte har både kegeratorer og benkkjølere som de låner ut til kundene sine

Tar gjerne med meg 10 poeng jeg :)

Easybrew

150l øl. Blir en del flasker om du ikke investerer i fatutstyr. Burde gå fint på GF'en om du gidder alle rundene. Artig å få vite om du egentlig hadde planer om å kjøpe fat allikevel da.
Med slike mengder lønner det seg med G kobling og 50l ølfat, vs Cornelius.

Tilbake
Topp