autohevert klype

Jeg sliter litt med at autohverten ikke vil sitte godt fast og i ro med tilhørende klype på gjærdunkene mine, tips? :/

Sist redigert:
Ja, har ikke bilde men prøver å forklare.
Drit i klypa.
Et passe langt kosteskaft el. festes på utsiden av spannet med to skireimer. Fest så heverten til kosteskaftet men den går selvfølgelig ned i spannet.
Fester du også heverten med en skireim så kan du lett justere høyden der du vil ha den.

Min klype holder autoheverten fint på plass på mine plastbøtter. Pass på at du skyver den helt ned, ikke slik det er vist på bildet her, men helt til bøttekanten møter klypen.

725_Hevert_holder_klype_stor_1.jpg

spørs om litt mer øvelse gjør mester da, men mine gjærkar ser det ikke ut til å havne på noe stabilt nok feste selv om den er dratt helt nedpå.

nøkleby's løsning hørtes ut som noe å prøve dersom jeg ikke får det til på annet vis :)

Er det noe irritasjonsmoment mtp bunnfall ved å bruke kran?

Hevert for meg funker forsåvidt greit, men kjenner det er litt irriterende å måtte dra bøtta litt ut av kjøleskapet før tapping siden det er så lavt under taket inni der.

jeg har akkurat byttet til hevert fremfor kran.. jeg var dritlei av å måtte bikke på karet for å få ut de siste 4 literne... og de fikk alltid masse grums og drit i seg pga denne bikkingen... dessuten er det håpløst å holde karet på skrå mens man håndterer flaskene så der måtte jeg få fruen til å holde karet mens jeg holdt på... aldri mer sier jeg. hevert all the way ;-)

Syns begge deler har sine fordeler jeg :) hevert fra karet det har gjæra i til omstikkingskar, kran til småprøver underveis og til tapping på flasker fra omstikkingskar

jeg har akkurat byttet til hevert fremfor kran.. jeg var dritlei av å måtte bikke på karet for å få ut de siste 4 literne... og de fikk alltid masse grums og drit i seg pga denne bikkingen... dessuten er det håpløst å holde karet på skrå mens man håndterer flaskene så der måtte jeg få fruen til å holde karet mens jeg holdt på... aldri mer sier jeg. hevert all the way ;-)

Du må vel bikke karet med hevert og for å ikke etterlate masse eller få grums?

Du må vel bikke karet med hevert og for å ikke etterlate masse eller få grums?

joda, litt helt på slutten. men bikkingen starter senere i prosessen enn med kran, så jeg får mindre antall flasker med noe grums i seg.
jeg legger heverten så nærme gjærkaken som mulig.. og stopper rett før topp møter bunn...
angående bruk av liten kloss så funger det fint på kar som er flate under.. men det forbaskede Coopers-karet jeg har er uvalt under (med fire små ben) så det er litt vrient å få noe til å ligge stabilt under der.. men det lar seg gjøre.

blir hevert fra gjærkar til omstikkingskar her ja, immidlertidig vanskelig å gjette på mengde gjærfall til meg, ipa blir alltid over krana so far..

men deretter er det kran til flaskefyller! funker flott. montert så langt ned på karet som mulig.

Tilbake
Topp