bare skum

Et annet råd dere som har 10-50 innlegg, hør på de som har 1000-5000 innlegg, det har litt med hvor lang erfaring de har
:)
 
Oddvar Demmo skrev:
Et annet råd dere som har 10-50 innlegg, hør på de som har 1000-5000 innlegg, det har litt med hvor lang erfaring de har
:)
antall Innlegg her på forumet har vel ingenting med erfaring og gjøre. Ser jeg har 47 innlegg men har brygget øl siden 2002, og da må en vel ha litt erfaring tenker jeg :))
 
proger skrev:
antall Innlegg her på forumet har vel ingenting med erfaring og gjøre. Ser jeg har 47 innlegg men har brygget øl siden 2002, og da må en vel ha litt erfaring tenker jeg :))

Da har du ikke bidratt så mye til fellesskapet som vi gjerne ønsker :gammern:.. post på  :skitbra:
 
proger skrev:
Oddvar Demmo skrev:
Et annet råd dere som har 10-50 innlegg, hør på de som har 1000-5000 innlegg, det har litt med hvor lang erfaring de har
:)
antall Innlegg her på forumet har vel ingenting med erfaring og gjøre. Ser jeg har 47 innlegg men har brygget øl siden 2002, og da må en vel ha litt erfaring tenker jeg :))

Det var nå med et smil.
Klart at antall innlegg ikke nødvendigvis betyr noe, men har du skumproblemer eller problemer med  tvangskarbonering hat du/dere liten erfaring.
La det være klart at jeg ikke ser etter hvem det er så kommetaren er ikke til spesifikke medlemmer, bare generelt.
Aleå, jeg vil bare hjelpe andre.
 
Jeg gjorde nettop et forsøk. Mørk engels mild, 22°c Trykk 1,6 BAR. Tappeslange 1,8 meter 3\16" rør .Ble et  Halvt glass med skum :attevar: ;D
 
Oddvar Demmo skrev:
Kan ikke forstille meg at du hadde håp om annet. :)

Gjorde et nytt forsøk med et 15cm 3/8 pexrør i enden av partykrana. Røret i bunnan av glasset, full åpning. Da var det ikke noe problem å fylle en halvliter. I Prinsippet en enkel flaskefyller

Poenget var: 22°c 1,6 BAR ;D
 
Har nok ikke så store krav, er grådig fornøyd
Spesielt i forhold til hva eg hadde, tidligere var slangen ca 30cm, no er den 3m.
 
Tor-Henning skrev:
Har nok ikke så store krav, er grådig fornøyd
Spesielt i forhold til hva eg hadde, tidligere var slangen ca 30cm, no er den 3m.

30cm?? hvem hadde du fått det rådet fra ?
 
Torga, du skal vel ikke servere ved 22 grader? Eller var det bare en test? For gjøre en ordentlig sjekk burde du strengt tatt tappet et nytt fat, trykksatt det korrekt ved riktig temperatur og ventet en uke. Så prøvd med den nye slangen.
 
magbru skrev:
Torga, du skal vel ikke servere ved 22 grader? Eller var det bare en test? For gjøre en ordentlig sjekk burde du strengt tatt tappet et nytt fat, trykksatt det korrekt ved riktig temperatur og ventet en uke. Så prøvd med den nye slangen.

Det var nok en test ja :laugh:. Jeg har ikke vært plaget med skum etter at jeg begynte med 3/16 pex rør. Jeg kan stort sett tappe ved 1 bar uansett temperatur. Ref påstand om bruke 15 meter slange og 0,2 Bar OSV.

Som sagt her på Forumet et utall ganger. Tynn slange, Helst 3/16 Pexrør ca 2 meter. Alle andre rare påstander blir bare nytteløst.

Foreslår at vi ;)lager (Om det ikke finnes allerede) En Sticky tråd med gode bilder om hva som er Korrekt tappe slange i 95% av tilfellene.
 
Var en tur i Oslo og fikk med meg 6 meter 3/16 rør. Funker som bare det, selv om det tar litt tid å tappe en halvliter :)
Brukte alle 6m på en kobling, men har en plan om å halvere dette når jeg får tak i en 3/8-3/16 kobling til. Om noen har en slik liggende i så kjøper jeg den gjerne. Blir vel ebay om ikke, men ser ut som "alle" er tom...

Endre
 
Er det ikke denne jeg trenger:
3/8" To 3/16" Reducing Straight Connector PI201206S  - den står out-of-stock
Skal bruke den for å lage den overgangen mellom 3/8" rør som jeg kan tre på picnic kranene og 3/16" rørene som jeg tapper gjennom?
 
Tilbake
Topp