StoreMy skrev:og alle kjører fortsatt 1 mm og drill?
Freddy skrev:StoreMy skrev:og alle kjører fortsatt 1 mm og drill?
Jeg har også denne møllen. Kjører 1mm, men med håndsveiv. Etter at jeg oppgraderte bryggeriet kjører jeg 24-25kg. Dette tar noe tid ja... Jeg vurderer å motorisere denne, men det blir ikke med drillen, men med en el-motor og reimdrift.
Sålenge hastigheten på motoren er riktig, og overføringen tåler momentet er det nok det, men det er ikke mange motorer med så lavt turtall og såpass til dreiemoment.Magnus Jensen skrev:sant nok, men da må det være enklere å koble motor direkte på akslingen med en gummikpobling i stedet for ekstra opplagring o.l.
Er det en nødvendighet og ha 15 lb mod? Jeg skal jo bare male opp maks 6 kg av gangen til hvert brygg. Er ikke den eneste forskjellen på de att en må fylle opp huset litt oftere med malt på 7lb mod? Eller er det slik att en angrer hvis man kjøper den minste mod når en skal til og bruke den?Brynsj skrev:Jeg kjøpte 15 lb fra B C Products. Vil anbefale denne størrelsen, siden du får plass til alt malt på en gang, som oftes...
I fjor kostet den 204 $ inkl frakt + 25% mva + fortolling, å da ender man med dagens dollarkurs på rundt 1600 kr.
Bestilte herfra:http://www.barleycrusher.com/
Kan være en idé å sjekke pris rundt på nett også.