Jeg har ikke prøvd å bruke noen for for humor her, tragisk å høre att du har satt fyr på en bryggemaskin, men som sagt er det skrudd i sammen av en kinamann , samme som din kaffetrakter, vaskemaskin,tørketrommel og annet elektronikk i hjemmet. tror det er flere tørketrommler som tar fyr enn det er bryggemaskiner og det etter salgs tall uten att jeg har tall på det.Jeg har vært medlem av dette forumet noen år nå. Alltid fått hyggelige, saklige svar. Mange med masse kompetanse som virkelig legger seg i selen for å hjelpe andre opp på sitt eget nivå eller høyere. Her inne finner man alt fra "kjøkkenbrygger" til de som driver i komersiell virksomhet.
Men dine innlegg i denne tråden synes jeg bryter med alle disse opplevelsene. Enten skjønner jeg ikke din form for humor, eller så er du delvis eller helt blottet for evnen til å konsekvensvurdere det du driver med. Det har vært flere branner i forbindelse mde brygging. Selv hadde jeg en BB 30 (1 gen.) som tok fyr under koking. Jeg var tilstede og ingen annen skade enn mye sur røyk og en ubrukelig kinakoker. Oksyken og fett har flere liv på samvittigheten. Ser man den effekten mange trenger til sine bryggerier er det absolutt viktig at man benytter seg av fagfolk ved slike byggeprosjekter.
Min anbefalning er å svare på de spørsmål som blir stilt, sykkelhjelm er til for å beskytte det som er inne i hode mot slag, det hjelper lite eller ingenting mot ekko! Godt nytt bryggeår!
Riktig nok et kjølehjørne, men både VV beredere og vannkokere tar fyr...
http://www.smaalenene.no/lokale-nyh...i-hjemmebryggeri-mye-er-odelagt/s/5-38-117608
Skal du ta livet av deg medoxygen og fett så skall du virkelig gå inn for det. Oxygen og fett er helt ufarlig etter trykk siden, Oxygen brenner faktisk ikke alene, den må ha en activator, men brenner det så brenner alt med oxygen ( se på skjærebrenning, acyliten er activatoren oxygen gir varmen. og så tilfører du oxygen under trykk som blåser stålet bort. makaløst att det ikke eksploderer.
min anbefaling til deg er å svare på det du kan og ikke prøveå skolere folk på det du ikke har peiling på. det har jeg tenkt å prøve på