bb 60 brannfare ?

Jeg har vært medlem av dette forumet noen år nå. Alltid fått hyggelige, saklige svar. Mange med masse kompetanse som virkelig legger seg i selen for å hjelpe andre opp på sitt eget nivå eller høyere. Her inne finner man alt fra "kjøkkenbrygger" til de som driver i komersiell virksomhet.
Men dine innlegg i denne tråden synes jeg bryter med alle disse opplevelsene. Enten skjønner jeg ikke din form for humor, eller så er du delvis eller helt blottet for evnen til å konsekvensvurdere det du driver med. Det har vært flere branner i forbindelse mde brygging. Selv hadde jeg en BB 30 (1 gen.) som tok fyr under koking. Jeg var tilstede og ingen annen skade enn mye sur røyk og en ubrukelig kinakoker. Oksyken og fett har flere liv på samvittigheten. Ser man den effekten mange trenger til sine bryggerier er det absolutt viktig at man benytter seg av fagfolk ved slike byggeprosjekter.
Min anbefalning er å svare på de spørsmål som blir stilt, sykkelhjelm er til for å beskytte det som er inne i hode mot slag, det hjelper lite eller ingenting mot ekko! Godt nytt bryggeår!
Riktig nok et kjølehjørne, men både VV beredere og vannkokere tar fyr...
http://www.smaalenene.no/lokale-nyh...i-hjemmebryggeri-mye-er-odelagt/s/5-38-117608
Jeg har ikke prøvd å bruke noen for for humor her, tragisk å høre att du har satt fyr på en bryggemaskin, men som sagt er det skrudd i sammen av en kinamann , samme som din kaffetrakter, vaskemaskin,tørketrommel og annet elektronikk i hjemmet. tror det er flere tørketrommler som tar fyr enn det er bryggemaskiner og det etter salgs tall uten att jeg har tall på det.
Skal du ta livet av deg medoxygen og fett så skall du virkelig gå inn for det. Oxygen og fett er helt ufarlig etter trykk siden, Oxygen brenner faktisk ikke alene, den må ha en activator, men brenner det så brenner alt med oxygen ( se på skjærebrenning, acyliten er activatoren oxygen gir varmen. og så tilfører du oxygen under trykk som blåser stålet bort. makaløst att det ikke eksploderer.

min anbefaling til deg er å svare på det du kan og ikke prøveå skolere folk på det du ikke har peiling på. det har jeg tenkt å prøve på
 
Som Dag skriver. Sjekk gjerne temperatur på de ferdigstøpte støpslene på el utstyr.
Jeg måtte bytte støpsel etter første brygging på en Casoplate. Var svidd fast i stikkontakten
og fikk mye plunder med å få de fra hværandre.
 
Jeg gir meg over, du mener att Glamox, Izo og hva de heter som produserer varmtvannsberedere har dårligere kvalitets kontroll enn det du klarer å fikle til i kjelleren i ditt bryggeri? har du hørt om ISO 2006? tror du kan være helt trygg her.
Det er helt riktig. Kvalitetskontrollen på ferdigstøpte støpsler er ikke god. Beredere med større effekt enn 1500w ved 230V SKAL kobles direkte. Det anbefales også å sjekke/bytte ut støpsler på annet kraftkrevende utstyr. Vask, tørk, steik, oppvask. Jobber med dette til daglig og har sett mer enn nok av brente støpsler.
 
Chiefen!!!!

Nå er det nok!
Hvis du ikke har fått med deg problemene med varmtvannsberedere med potensiale for varmgang i strømledningen, ja da har du et stort problem fordi du annonserer stort det motsatte, dette er FARLIG feilinformasjon!!
Du må straks Google dette og dementere ditt siste innlegg!

Sent fra min D6503 via Tapatalk
 
Jeg gir meg over, du mener att Glamox, Izo og hva de heter som produserer varmtvannsberedere har dårligere kvalitets kontroll enn det du klarer å fikle til i kjelleren i ditt bryggeri? har du hørt om ISO 2006? tror du kan være helt trygg her.
Jeg gjengir bare hva som ble sagt på elkontroll hos meg.

Et kjapt google søk gir meg:
Nek 400-8-823.55.01 "Varmtvannsbereder med en effekt på 2000 eller mer skal være fast tilkoplet"

(For øvrig har det vel vist seg at det har vært noen feil med berederere fra OSO).
 
Chiefen!!!!

Nå er det nok!
Hvis du ikke har fått med deg problemene med varmtvannsberedere med potensiale for varmgang i strømledningen, ja da har du et stort problem fordi du annonserer stort det motsatte, dette er FARLIG feilinformasjon!!
Du må straks Google dette og dementere ditt siste innlegg!

Sent fra min D6503 via Tapatalk
Google det? Nei ikke faen, det er det vi har elektrikere til. er det montert etter forskriftene så stoler jeg mer på det og en oppegående Norsk fabrikant, en en besserweiser på et forum som ikke har noe med elektrisitet å gjøre what so ever.
Google i vei du, dey fikser nok det meste
 
Hei, jeg burde ha skjønt for lenge siden, at å tro at du skulle fordype deg i problemet eller i det minste ta poenget, var vel optimistisk.
Ikke skjønner du poenget når elektrikere prøver å hjelpe heller.
Hilsen en "besserweiser"

Sent fra min D6503 via Tapatalk
 
Tilbake
Topp