Beer brew co2 gun

Har skaffet meg en slik som du kobler rett på en 425g flaske. Har 1,2 & 5 bars sikkerhetsventil. Tenkte jeg skulle prøve å karbonere et corneliusfat med hjelp av denne. Noen som har erfaringer med dette?

i flg olbrygging.no er dette en problemløser når det gjelder CO2.

Jeg tenkte å plassere fat å flaske på kjølerom å fylle til trykk er oppnådd. Er det så enkelt?
 
Du trenger jevnt trykk fra regulator for karbonering. Forstår ikke helt hva slags problemer det produktet løser. Bryggeland har en god og rimelig regulator for Sodastreamflaske. Ellers anbefales større flaske for karbonering.
 
Poster infoen fra olbrygging.no her. Er uforståelig for meg om en bryggebutikk villeder kunder på denne måten...?

"Dette er en problemløser når det gjelder CO2!

En skrur en 425g CO2 flaske rett på. Når en trykker på utløseren så trykkes ventilen i selve CO2 flaska ned og CO2 blir frigjort. Det står dermed ikke trykk på hele tiden som når en benytter regulatorer. Dermed er også svinnet betydelig mindre. Denne passer på flasker både fra AGA og Sodastream.

Det er en sikkerhetsventil på denne som løser ut ved 1 bar. Dette er jo perfekt trykk for fat. Så det en da gjør er å fylle på gass inntil sikkerhetsventilen løser ut. Da vet en at det er 1 bar på fatet.

Hvis du skulle ønske å fylle på høyere trykk (f.eks for karbonering) så finnes det også sikkerhetsventiler på 2 bar og 5 bar tilgjengelig."
 
Du trenger jevnt trykk fra regulator for karbonering. Forstår ikke helt hva slags problemer det produktet løser. Bryggeland har en god og rimelig regulator for Sodastreamflaske. Ellers anbefales større flaske for karbonering.

Hei, er det den regulatoren som passer til AGA flasker som er Soadastream varianten?
 
Poster infoen fra olbrygging.no her. Er uforståelig for meg om en bryggebutikk villeder kunder på denne måten...?

"Dette er en problemløser når det gjelder CO2!"
Leste den før jeg svarte på meldingen din. Jeg syns vel ikke dette er helt på høyden av olbrygging.no. Mulig at det finnes noen spesialtilfeller hvor denne er hendig, men i så fall burde de skrevet litt om hva den er tenkt brukt til. Tror jeg hadde vurdert å returnere produktet.
 
Ølbrygging har tydeligvis kampanje på dette produktet, satt ned fra 890 til 590, dvs. samme pris som Bryggselv har på sodastreamregulatoren fra Oxyturbo.
Men ikke nok med det, Ølbrygging har en variant av produktet med en liten stubb 3/8" ølslange. Da kalles det en "CO2 flusher"! Den er satt ned fra 931 til 490...
Good grief!
 
Tilbake
Topp