Beer brew kjøleskap med tre tappekraner

Hei, har noen erfaring med beer brew kjøleskap med plass til tre 19 liters fat?

Jeg har veldig lyst på noe slikt men lurer på om det finnes andre (billigere) løsninger.

http://www.olbrygging.no/butikk/beer-brew-kjoleskap-med-tappetarn-med-3-kraner.html
Jeg har tenkt til å plassere skapet i hullet etter en vaskemaskin som har stått på kjøkkenet mitt. Dette innebærer at ølen må føres gjennom kjøkkenbenken. Jeg må montere tappetårnet langs veggen mellom benk og overskap. Har noen gjort noe slikt før og kan gi tips?
 
Han jeg brygger sammen med har kjøpt et slikt og det fungerer meget bra. Den stive prisen, samt hvor jeg skal plassere et slikt gjorde at jeg ikke kjøpte.
Skal du kle inn øleskapet i kjøkkeninnredningen, hadde jeg gått for et rimelig kjøleskap og tappetårn. Har du sjekket IKEA for slike kjøleskap? Har du mulighet til å kjøpe til en dør til kjøkkeninnredningen du har, vil øleskapet komme bort og design blir uvesentlig.
 
Ikea kjøleskap høres ut som en god ide. Er det like mye plass inni et slikt kjøleskap? 

Jeg har smått begynt å sjekke, men ser at jeg uansett trenger en del utstyr. Co2 tank, fordeler/regulator ledninger og stæsj. Pluss tappetårnet.

Det er jo flere nettbutikker her i landet som selger slikt, men synes det er rimelig dyrt. (Bryggselv skal ha 1650 kroner for en regulator med tre utganger. Får en følelse av at de har god avanse på den, men mulig jeg tar feil.) 

Er det noen kjente utenlandske steder ikke så langt utaskjærs som selger slikt? Er det noe å hente på det?
 
Med regulator, 3 kraner, tårn og plass til 3 stk 19L fat? Jeg synes ikke den prisen er så gal jeg. Ankepunktet kan være kvaliteten på kranene. Dersom de er ok, og du helst slipper å bygge greia selv ja da er ikke dette helt av veien. Kjapt i hodet:
1 nytt kjøleskap: minst 2500
Tappetårn med 3 kraner fra bryggselv: ca 2000
Regulator m 3 utg 1600
= 6100

Klart du kan handle på nettet, raske sammen deler og få dette både bedre og billigere, men som en totalpakke er ikke dette ille.
De færreste kjøleskap har plass til 3 fat uten at du må bygge om skapet. Synes du det er gøy å bygge, ikke kjøp. Vil du ha noe kjapt og uten stress, kjøp.
 
Jeg brukte noe det samme når jeg laga meg kegerator:

Kjøleskap fra Elkjøp : 2000kr
Fatsett fra Petit (fat, regulator, CO2 flaske + picnic kran) : 3100kr
Ekstra fat : 950
Tappetårn med shitty kraner : 500kr
Nye kraner : 800kr
Nye slanger + fatkoblinger : 300kr
UT-200 for kontroll av temp : 599,-

Totalt 8249 Kroner.
Kunne nok spart meg litt penger her og der, men noen ting gikk åt skogen for min del.
Nå har jeg heldigvis noe som fungerer, tho.
 
Hvor mange 19L fat har du plass til i det kjøleskapet? Hvor lang tid på å bygge det om? Hvordan ser innsiden ut etter at du måtte rive ut hyller etc av døra?
 
Gode poeng Bård; inkludert utstyret som følger med er det kanskje ikke så galt priset. Men fremdels mye spenn. Jeg vet heller ikke hvilken kvalitet tårn, kraner, regulator og selve skapet har. Håpet noen her hadde noen erfaringer.

Jeg synes ikke det er veldig moro å mekke så det er godt mulig jeg kjøper dette skapet.
 
Jeg får kun plass til 2 fat. Kjøleskapet ser strippet ut. Jeg tok ut alle hyller o.l. samt jeg måtte skru løs termostaten.

Gidder du ikke å mekke, er sikkert dette ett greit skap.
 
Har vært i kontakt med Bryggeland og de skal visstnok får inn Beer Brew kjøleskap
til neste uke. Jeg har definitivt tenkt å få sjekket de ut.

Noen som har noen erfaringer med dette kjøleskapet? Er en stund siden tråden ble startet.
 
Jeg har et slikt skap hjemme. Det fungerer helt greit, men er ganske sikker på at ingenting av det som følger med er av vanvittig høy kvalitet.

Kjøleskapet lager endel lyd og det er AKKURATT litt for stort til å kunne plasseres enkelt på kjøkkenet. Kranene opplever jeg som helt greie, uten at jeg har prøvd noen andre.. Hva skiller en god kran fra en dårlig kran?

Men husk, du trenger endel ting før du kan bruke dette kjøleskapet. Det eneste som følger med er:
Kjøleskapet
Tappetårn med 3 kraner
6-7 meter slange.

Du trenger selv:
Regulator, Ball-lock koblingene, co2, fat, div slanger og selvsagt - Øl. :)
 
Noen nye erfaringer med Beer Brew kjøleskap?

Ser at olbrygging.no har de til 6619,- med plass til tre cornelius fat. Står også følgende:
"Med tre tappekraner uten fatkoblinger så har du plass til 3x19 liters Corneliusfat. Med dette skapet følger det ikke fatkoblinger. Men det følger med Beer Brew CO2 gun m/CO2 fordeler, CO2 flaske og slanger både for øl og CO2."

Får en amatør til noe lignende til omtrent samme pris, eller bør en bare vurdere en slik med en gang?
 
Har brukt dette skapet ganske lenge, men det eneste som er igjen av delene du får med hos meg er selve kjøleskapet. Kranene er forferdelig dårlig kvalitet og slangene er tykke og skummer veldig lett. Skulle jeg gjort dette på nytt hadde jeg kjøpt et brukt kjøleskap og bygd det selv. Mye billigere, og MYE bedre kvalitet når man kjøper nøyaktig det man trenger (tynne slanger, perlick kraner, osv).
 
Har brukt dette skapet ganske lenge, men det eneste som er igjen av delene du får med hos meg er selve kjøleskapet. Kranene er forferdelig dårlig kvalitet og slangene er tykke og skummer veldig lett. Skulle jeg gjort dette på nytt hadde jeg kjøpt et brukt kjøleskap og bygd det selv. Mye billigere, og MYE bedre kvalitet når man kjøper nøyaktig det man trenger (tynne slanger, perlick kraner, osv).

Ser det argumentet, men virker veldig lettvint å bare gå for et slikt. Har ingenting av utstyr til fat, så her må det investeres. Nye slanger til en hundrelapp er kanskje ikke det største problemet her. Og er det settet med de samme delene som det ble solgt med for noen år siden?
 
Har brukt denne keegeratoren i ca 1,5 år. Kjøleskapet har god plass og er stillegående. Tappekranene er helt ok hvis en rengjør de ofte, har en tendens til å sette seg fast hvis det står for lenge. Byttet til en annen kran og Problemet forsvant på den ene krana som ble byttet.

Har aldri hatt problem med slangene på mitt anlegg til dags dato.

Tappetårn ble byttet raskt av ølbrygging når ene innvendige mutter løsnet så rask hjelp av de når det skjer noe.

Tappetårnet er mest brukt når jeg har fest og blir brukt mest til lagring mellom festene.

Pris/nytte verdi er meget god for meg. Og det er heller ikke mange skap på markedet en kan lage kegerator av som tar 3 19 liters fat samtidig. Pr dats dato er vel electrolux sitt skap som tar 4 fat det beste men pris deretter også..

Ved handel på dette skapet ville jeg bedt om pris på bytte av tappetårn av bedre kvalitet med et mellomlegg så har du et kjempe keegerator. Selve kjølskap er vel også nytt fra i pr med digital temp måler.

Easybrew
 
Tilbake
Topp