FrankD
Norbrygg-medlem
Etter tre år fant jeg ut at jeg ville demontere kranene mine for skikkelig rengjøring. De brukes ikke jevnlig, så når fatene er tømt jeg har spylt gjennom maskinoppvaskmiddel, varmt vann og avslutter med star san. En fremgangsmåte jeg har lest meg til her og andre steder.
Det er tydelig galvanisk korrosjon der krom belegget er borte og kobberet er synlig. På mindre komponenter er også kobberet borte og man helt nede i messingen. Jeg har overganger og skjøter i 316 stål videre på linja.
Jeg la ut dette på facebook uten at jeg fikk tilbakemelding om at andre har dette problemet.
Jeg bytter ut disse med rustfrie.
304/316 stål kan også korrodere under rette forhold. Noen som har sett noe til dette? Det er ikke utenkelig at noen kommer til å anbefale kraner. Da vil jeg gjerne at dette gjøres med bakgrunn i lang tids bruk og de er nøye inspisert for slike skader.
Så jeg lurer på:
1. Det er bare jeg som har problemet?
2. Tappekraner åpner man ikke, og problemet oppdages ikke?
3. Toyota modellen. Man bytter deler og holder kjeft?
Kranene er kjøpt på Bryggeland. Tappekran krom, skumdemper,gjennomføring
Item# 3116 439,20 NOK
Mail sendt, men forventer ikke svar før helligdagene er over.
Sent from my iPad using Tapatalk
Det er tydelig galvanisk korrosjon der krom belegget er borte og kobberet er synlig. På mindre komponenter er også kobberet borte og man helt nede i messingen. Jeg har overganger og skjøter i 316 stål videre på linja.
Jeg la ut dette på facebook uten at jeg fikk tilbakemelding om at andre har dette problemet.
Jeg bytter ut disse med rustfrie.
304/316 stål kan også korrodere under rette forhold. Noen som har sett noe til dette? Det er ikke utenkelig at noen kommer til å anbefale kraner. Da vil jeg gjerne at dette gjøres med bakgrunn i lang tids bruk og de er nøye inspisert for slike skader.
Så jeg lurer på:
1. Det er bare jeg som har problemet?
2. Tappekraner åpner man ikke, og problemet oppdages ikke?
3. Toyota modellen. Man bytter deler og holder kjeft?
Kranene er kjøpt på Bryggeland. Tappekran krom, skumdemper,gjennomføring
Item# 3116 439,20 NOK
Mail sendt, men forventer ikke svar før helligdagene er over.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sist redigert: