• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Til Salgs Unik Speidel 50L rigg med Riptide, Tappekraner, 8 fat, uKeg og mye mer

Leif RBE

Norbrygg-medlem
Hei!

Det er med tungt hjerte at jeg har innsett at brygge-hobbyen min er ved veis ende. Jeg har rett og slett for mange andre hobbyer å vedlikeholde. Jeg har drøyd litt med å legge ut annonse for det er så mye greier i parken at jeg ikke har giddet å lage en komplett Finn-annonse. Så jeg tenkte først å bare lage en youtubevideo og legge ut her ettersom jeg har hatt så mye glede av dette forumet opp igjennom.

Jeg aner ikke hva riktig markedspris for alt dette er, men jeg føler at jeg selv ville vært helt ok med 25 000. Noe lavere så begynner følelsen av tap med tanke på hvor mye det har kostet å bli såpass stor at det blir mer fristene å lagre det i boden i håp om at interessen skulle blomstre igjen. Ta en titt på videoen, så snakkes vi kanskje :)



IMG_7448.jpegIMG_7447 (1).jpegIMG_7446.jpegIMG_7445.jpegIMG_7444.jpegIMG_7443.jpeg
 
Er det dyrtiden som sørger for stillheten her eller har jeg bommet på prisen?
Tror ikke du har bomma på prisen. Ser ut som et helt konge oppsett spør du meg, og hadde jeg ikke vært en fullt utstyrt ølbrygger så hadde jeg helt klart vært interessert. Det kan godt hende at folk har dårligere råd til å investere i bryggeri nå om dagen. Merker selv på lommeboka at det var jul forrige måned og mye regninger i januar.
 
Er det dyrtiden som sørger for stillheten her eller har jeg bommet på prisen?
Forumbrukerne - som det dessverre ikke er så mange av lenger - har vel stort sett en del utstyr fra før, så en sånn stor pakke er antakelig ikke aktuell for så mange. Skal ikke påstå at det er dyrt, men det er jo en del penger. Lettere å selge enkeltkomponenter. Ellers treffer du vel flere på finn.no og salgsforum på FB.
 
Som Tor sier: Litt vel stor pakke å kjøpe i en smell nå i dyrtiden men splitter du opp kan det nok gå lettere...
Jeg kunne faktisk være intr. i noen biter og dialekta di på videoen tyder på at du ikke bor så langt unna meg ;)
 
Tror ikke du har bomma på prisen. Ser ut som et helt konge oppsett spør du meg, og hadde jeg ikke vært en fullt utstyrt ølbrygger så hadde jeg helt klart vært interessert. Det kan godt hende at folk har dårligere råd til å investere i bryggeri nå om dagen. Merker selv på lommeboka at det var jul forrige måned og mye regninger i januar.
Takk! Og ja du er nok inne på noe at de som fremdeles er aktive her inne er vel allerede fullt utstyrte. Får gjør som @Tor. sier og komme meg på Finn. Og lage en lange lista med stæsj…
 
Som Tor sier: Litt vel stor pakke å kjøpe i en smell nå i dyrtiden men splitter du opp kan det nok gå lettere...
Jeg kunne faktisk være intr. i noen biter og dialekta di på videoen tyder på at du ikke bor så langt unna meg ;)
Hehe tja jeg kommer fra Grimstad men bor i Nittedal. Jeg kan muligens selge noen biter om de ikke “knekker” noe av helheten. uKeg, Tapcooler, Minico2 regulator og noen sånn ting står jo fint på enge ben. Føler kegwasher burde følge med fatene med på en annen side så er kanskje fat enkelt å selge stykkvis? Men dumt å selge Riptide pumpe og motstrømskjøler for seg selv uten å ha en kjøper til Speidelen. Bare si ifra så kan jeg vurdere det litt.
 
Gjør et siste forsøk før jeg parkerer riggen i boden i håp om større bryggelyst i fremtiden. Setter ned prisen til 20 000
 
Håper du setter det i boden og tar opp igjen hobbyen snarest mulig.
Kanskje lettere å selge det delt: Fat og fatvasker, Speidel++, Tapcooler og regulator, Keezer og kraner, magnetrører, kolbe og annet til startere, malt og diverse.
Jeg har altfor mye allerede, men ville nok likevel vurdere deler om pakka ble splitta.
 
Samme...hadde vurdert de to minste fatene dine dersom de hadde stått i heimbygda di.. Parker det heller i boden og vent på bedre tider:)
 
Ja det går nok mot en parkering. Speidelen er jo en super mega sous vide maskin om ikke annet! :p Så kan jeg jo fylle fatene med fresh wort kits en stund, og om det ikke er gøy selge alt som er fat-relatert først og speidelen til sist. Men som @Terjedd er inne på så burde jeg i det minste kvitte med med magnetrører og kolbe. Mølle og malt.OG det digitale refraktometeret som jeg glemte å filme og sette på lista.
 
Ja det går nok mot en parkering. Speidelen er jo en super mega sous vide maskin om ikke annet! :p Så kan jeg jo fylle fatene med fresh wort kits en stund, og om det ikke er gøy selge alt som er fat-relatert først og speidelen til sist. Men som @Terjedd er inne på så burde jeg i det minste kvitte med med magnetrører og kolbe. Mølle og malt.OG det digitale refraktometeret som jeg glemte å filme og sette på lista.
Ølbryggingsinteressen kan holde seg rimelig død i mange år, men gjenoppstå igjen om noen år. Kan skrive under på det!
 
Jeg kunne være interessert i refraktometeret du nevner. Send meg gjerne en meldig med type og pris hvis det er aktuelt å selge.
 
Ok topp. Da noterer jeg meg @MortenSickel på Monster Mill MM3 med trakt, @LJS på Milwaukee MA885 refraktometer og @Steinar Huneide på Keezeren som førstemann jeg gir mulighet til å kjøpe dersom jeg deler opp. Alle disse står jo fint på egne ben så sansynligheten er god, spesielt om jeg finner en til selve bryggeriggen. Du fikk med deg at kompressoren eller noe relatert til den trenger reparasjon eller utskiftning Steinar? Alle må gjerne gi meg en lyd om hva de kan tenke seg å gi for delene, så blir det lettere for meg å hoppe i det.
 
Ok topp. Da noterer jeg meg @MortenSickel på Monster Mill MM3 med trakt, @LJS på Milwaukee MA885 refraktometer og @Steinar Huneide på Keezeren som førstemann jeg gir mulighet til å kjøpe dersom jeg deler opp. Alle disse står jo fint på egne ben så sansynligheten er god, spesielt om jeg finner en til selve bryggeriggen. Du fikk med deg at kompressoren eller noe relatert til den trenger reparasjon eller utskiftning Steinar? Alle må gjerne gi meg en lyd om hva de kan tenke seg å gi for delene, så blir det lettere for meg å hoppe i det.
Jeg kan være interessert i uKeg'en.
Det er Go 128?
 
Du kan jo tentativt notere min interesse for de to minste fatene og...selv om de per nå ikke befinner seg på det blide sørland... ;)
 
Tilbake
Topp