Hei,
Noen som har en beersmith profile 20literen som stemmer? Eller er den som ligger i addons til beersmith den man bør bruke? bare stusset over at den er satt opp med 62% effektivitet, det kan vel ikke stemme?
Hei denne profilen stemmer veldig bra, grunnen til den lave effektivitetn er at kranen er hoyt oppe og de literene som er under kranen skal ogsaa har rette menge humle osv. I min profil bruker jeg 63% og den stemmer 100% paa OG , FG og sluttvolum. Tapper til kranen og la resten ligge igjen I karet da har leg 22Liter I dunken. Hvis du vil ha mer kan du ogsaa tilte speidelen for aa faa ut resten
Ok.
Grunnen til at jeg stusset er at den bruker 63%, og beregnet sluttvolum til 19 liter. ser at Est OG på oppskriftene mine også blir en god del lavere enn jeg er vandt til fra grainfather, faktisk ganske mye også, 1052 med grainfather og 1046 med speidel profilen.
Nå har jeg riktgnok ikke brygget med speidel enda, men driver og gjør klar noen oppskrifter, så håpet på at den Est OG'n der var feil
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.