Beersmith

Beersmith blir litt uoversiktlig på 10" skjerm, da er Brewtarget bedre, og dessuten gratis.
Forøvrig har Beersmith usannsynlig god funksjonalitet.

Kan man legge inn faste ingredienser i Beersmith? Feks klaringsmiddel, gjærnæring osv? Har en tendens til å glemme disse.

Kan man legge inn faste ingredienser i Beersmith? Feks klaringsmiddel, gjærnæring osv? Har en tendens til å glemme disse.

Du lager ein mal det dei faste tinga ligg inne. Så lager du dine oppskrifter ut frå denne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Anbefales ja. Har ikke prøvd andre typer apper, men synes jeg har det jeg trenger på BeerSmith.

Jeg er på jakt etter bryggesoftware, og beersmith er vel det som får mest omtale her inne. Mest på godt og littegrann på vondt. Det er vel brukerterskelen som får pepper og ikke funksjonaliteten.
Det jeg lurer på er:
Er appen, det samme som PC versjonen?
Jeg har ikke en PC i "bryggeriet mitt" men drar ofte ned iPad en. Trenger jeg da 2 lisenser app og PC program? Har også både stasjonær og laptop, vil jeg kunne bruke den på begge?
Til sist er det noen forskjell i funksjonalitet i app utgaven og selve programvaren?
Holder det kanskje bare med en app.

Mange spørsmål når man skal velge slike ting.

Hvis du lager oppskriftene på PC, og så bruker de under bryggingen synes jeg det går greit. Synes det blir litt knotete å lage oppskrifter på appen da det er (iallefall for min del) veldig mye trykking og forandring av verdier og skifting av vinduer innad i appen.

Ellers er en remote desktop funksjonalitet grei å ha. Har helt sluttet å bruke appen hvis jeg ikke er hjemme. Hvis jeg kanskje ska ha tak i en oppskrift f.eks, hvis denne ikke er delt på skyen hjemmefra først så får du ikke tak i den. Hvis PC'en står på hjemme så har du alt i BS-universet ditt samlet ett sted og kan nå det via remote deskop.

Selv ville jeg nok valgt et annet software hadde jeg måttet velge kun appen til BS. Andre har kanskje andre erfaringer..

Må eg ha beersmith, eller noko tilsvarande software for å brygga godt øl? Kanskje brygginga mi er på ei litt lågare nivå, men eg har vel eigentleg ikkje sakna noko avanserte program. Ord som utbytte må eg innrømma eg ikkje har brydd meg mykje om førebels. Kva er det eigentleg desse programma gjer som eg kanskje treng? Eg har 10-12 brygg bak meg hittil på Bratberg gen2.

Må eg ha beersmith, eller noko tilsvarande software for å brygga godt øl? Kanskje brygginga mi er på ei litt lågare nivå, men eg har vel eigentleg ikkje sakna noko avanserte program. Ord som utbytte må eg innrømma eg ikkje har brydd meg mykje om førebels. Kva er det eigentleg desse programma gjer som eg kanskje treng? Eg har 10-12 brygg bak meg hittil på Bratberg gen2.

Du trenger slett ikke noe bryggeprogram for å lage godt øl. Programmene gjør at du slipper å gjøre beregningene dine manuelt når du lager oppskrifter. I tillegg holder beersmith (muligens andre programmer også) orden på lagerbeholdningen din.

Du må ikke ha et bryggeprogram. Jeg fant dog ut at det allikevel er svært praktisk og har løftet både bryggingen, min egen interesse, kunnskap om eget bryggeutstyr og resultatet. Skal jeg anbefale et godt bryggeprogram vil jeg anbefale http://www.brewingday.net/ har også egen tråd her inne.

Har kikka litt på Beersmith, men synes terskelen ser litt høg ut førebels. Brewtarget likeins. Skal eg eg prøva ut noko må det vera noko enkel lågterskelopplegg i byrjinga i alle fall. Skal testa ut Brewingday også.

Tilbake
Topp