Rune Alm skrev:Nei, problemet her i området er at det er på Mo eller Sortland. Og et annet problem er at jeg tror de har gått over til 20 literskanner.
Men den gode nyheten her i området er at jeg har bestilt flere 20 literskanner fra grossist i Bodø, og da kan jeg helle over på mindre flasker til nærmiljøet.
Bjarte H skrev:Har du prøvd å varme opp stoutrens-løsningen til 80C og la det stå over natten?
Hvorfor skal man ikke bruke soda i speidel? Pga messing i pumpehus?
Bruk PBW eller PWB hva nå det heter. Vidundermiddel. de selger det på Bryggselv. Du tar varmtvann i kjelen (max temp fra kranen). tar oppi en teskje. Kjører pumpa en 20 minutter ++ .
Så har du BLING BLING uten å løfte en finger.
NB NB! Du kan ikke bruke soda eller ligende på Speidelen. Men du kan Bruke Krystallsoda på glass/erlenmeyerkolbe. Like magisk.
Tipper at noen fra markedsavdelingen skrev anbefalt dosering på PBW-boksen. Det fungerer i hvertfall utmerket med mye tynnere løsning.Jeg fyller til over varmeelementenr, men jeg bruker 2-3 spiseskjeer og lar det stå nokre dager. Men er det nok med 1 tsk altså.. I såfall vil jo pbw vare mye lenger..
Easybrew