Belegg på varmeelement

Verkar som om jag fått nått slags belägg på elemten och "blinget" har liksom försvunnit  :(. Har använt stoutrens från petit, men det kommer int av. Har någon något annat medel/metod som funkar?
 
Har brukt gryteskrubb/stålull av rustfritt stål. Hugsar ikkje kva det vert kalla på fagspråket. Hugsar berre benevnelsen som er litt diskriminerande og som ikkje egnar seg på trykk :yes:
Det går bra, men du må gå litt forsiktig til verks. Belegget er ganske lett å fjerna. Brukar det ikkje kvar gong, men eg har ein følelse av at det set ned effekten på elementa om det får utvikla seg.
Som sagt, litt forsiktig. Kan fort verte riper i veggene på Speidelen om du er uforsiktig.
 
Ecolab har et produkt som er fantastisk. Før het det Asepto Booster, nå tror jeg det heter Ecolab AC 20. Dette brukes som grovrens på melkeanlegg et par ganger i året. Kjørte dette stoffet på Speidelen min som var rimelig nedgrodd etter 20 brygg, og den ble helt som ny uten skrubbing.
AK maskiner (landbruksforretning) selger dette.
 
Nei, problemet her i området er at det er på Mo eller Sortland. Og et annet problem er at jeg tror de har gått over til 20 literskanner.
Men den gode nyheten her i området er at jeg har bestilt flere 20 literskanner fra grossist i Bodø, og da kan jeg helle over på mindre flasker til nærmiljøet.
 
Rune Alm skrev:
Nei, problemet her i området er at det er på Mo eller Sortland. Og et annet problem er at jeg tror de har gått over til 20 literskanner.
Men den gode nyheten her i området er at jeg har bestilt flere 20 literskanner fra grossist i Bodø, og da kan jeg helle over på mindre flasker til nærmiljøet.

Flott, men hvordan er dett stoffet mot kobber/messing, formoder at det mot RF ikke er noe problem.
 
For å rense speidelen så brygger man da krydderøl med mye apelsin og sitron..


Noen ganger skjønner jeg meg ikke på dere  :biersmile:
 
körde upp ca 30l @ 80c i 60min med 270ml stoutrens, motsvarar ca 1% av volym. Fick av belägget med en skuresvamp. Meskekaret stod uppi också för en liten rengöring. Ser mycket fint ut nu =)
 
Bruk PBW eller PWB hva nå det heter. Vidundermiddel. de selger det på Bryggselv. Du tar varmtvann i kjelen (max temp fra kranen). tar oppi en teskje. Kjører pumpa en 20 minutter ++ .
Så har du BLING BLING uten å løfte en finger.

NB NB! Du kan ikke bruke soda eller ligende på Speidelen. Men du kan Bruke Krystallsoda på glass/erlenmeyerkolbe. Like magisk.
 
Bruk PBW eller PWB hva nå det heter. Vidundermiddel. de selger det på Bryggselv. Du tar varmtvann i kjelen (max temp fra kranen). tar oppi en teskje. Kjører pumpa en 20 minutter ++ .
Så har du BLING BLING uten å løfte en finger.

NB NB! Du kan ikke bruke soda eller ligende på Speidelen. Men du kan Bruke Krystallsoda på glass/erlenmeyerkolbe. Like magisk.

Jeg fyller til over varmeelementenr, men jeg bruker 2-3 spiseskjeer og lar det stå nokre dager. Men er det nok med 1 tsk altså.. I såfall vil jo pbw vare mye lenger..

Easybrew
 
Jeg fyller til over varmeelementenr, men jeg bruker 2-3 spiseskjeer og lar det stå nokre dager. Men er det nok med 1 tsk altså.. I såfall vil jo pbw vare mye lenger..

Easybrew
Tipper at noen fra markedsavdelingen skrev anbefalt dosering på PBW-boksen. Det fungerer i hvertfall utmerket med mye tynnere løsning.
 
Tilbake
Topp