Bemanning av Norbrygg stand under ØlOgMat festival i Oslo 17. til 21. Juni

Har du lyst ? v?re frivillig under ?l- og Matfestivalen?

  • Ja, jeg blir med mye

    Stemmer: 5 33,3%
  • Ja, jeg kan være med lite grann

    Stemmer: 1 6,7%
  • Vet ikke

    Stemmer: 9 60,0%
  • Nei, jeg har ikke anledning

    Stemmer: 0 0,0%
  • Nei, det vil jeg ikke gjøre en innsats for

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    15
  • Avstemningen er stengt .
Jeg vil også være innom deler av onsdagen og torsdagen :). Vi har nettopp trykt noen brosjyrer å dele ut, samt plakkater slik at vi blir synlige på festivalen. Dette blir bra!  :ilike:

Forøvrig for de som er interessert i å stikke innom festivalen som gjest, så har jeg forstått det slikt at det kommer til å bli en del mindre bryggerier til stede også, fra ulike land. Selv om ikke alle norske aktører er til stede så så det absolutt interessant ut!

Det er synd at de ikke har lov til å si noe mer om dette på nettsiden, her er det vel den norske alkoholloven som stikker kjepper i hjulene...
 
Kan si så mye som at 151 ulike øl på fat og flasker fra stort sett hele verden. :)
ca 100 jeg ikke har hørt om før.
 
Takk Yngwie, det var den listen jeg hadde i tankene. Kommer du også tilreist fra Sørlandet, Yngwie?
 
Og da ble Bodø-turen på torsdag avlyst. Noe behov for hjelp på torsdag etter jobb? (Kan sikkert være der 16.00 eller deromkring).
 
Hvordan jeg opplevde Norbrygg standen;

Det var en sann fryd å komme inn i fagteltet hvor dere sto og brygget øl igår. Dere var VELDIG engasjerte, tok god kontakt med de som kom for å se, og forklarte enkelt hva dere gjorde for å lage øl.  :ilike: Fortsett sånn!

Hvem av dere var på standen igår?

Ellers må jeg si at festivalen var morsom, med altfor mye øl å smake på... Den anbefales til alle! Fikk en vidunderlig smaksopplevelse i Paradox Smokehead, en øl alle burde smake på, om ikke annet bare for å kjenne på noe litt utenom det vanlige...
 
Det var Andreas (Riis'en), Yngve (Yders), Bidland og meg som var der igår, i litt ulike sammensetninger. Idag blir det brygging igjen, forhåpentligvis blir det bedre vær utover dagen.

Offtopic: Paradox Smokehead fikk jeg også smake, nam!  :sikle
 
Jepp, standen ble en nedtur på torsdag, dessverre. Gleder meg til å være med å brygge på Brumas i morgen  :)
 
Svært vellykket brygga dag Fredag 19/6. Bi brygget en Brown Ale på Brumas utstyret. Kjørte klassisk tysk meskeskjema med 55, 62, 68, 73 og 75 grader raster. Tok jo en evighet. :) Fikk brukt det på en grei måte og overasket produsenten med noen nye teknikker. Lørdag 20/6 brygger vi en IPA med humletilsetting gjennom hele kokingen.
Kom ned og preik, det er masse folk som klør i finga etter å begynne å brygge men trenger litt spark i baken.

Andreas
 
Veldig bra dag på standen i dag. Været var ikke helt på topp, men det var ganske mye folk allikevel. Det virker som det er ganske mange som brygger kit og som gjerne vil vite mer om ølbrygging.

Brygging + undervisning + drikking er forøvrig en krevende kombinasjonsøvelse.
 
Det ble en fin dag i Sofienbergparken på søndag. Standen var bemannet av Grove, Riis'en og meg. Mange interesserte var innom og kjente på godlukta fra Dunkelweizenbrygget som Riis'en hadde komponert.  Vi fikk vervet noen medlemmer, og på kvelden ble utstyret fra Vin og Bar solgt til tre entusiastiske karer som gledet seg til å begynne å brygge.

Massiv innsats fra Andreas som har stått på standen lange dager hele festivalen og spredt bryggerkunstens glade budskap!
:amen:
 
Andreas hadde gjort en kjempejobb, som gjorde at vi kunne være med på sjarmøretappa de dagene festivalen pågikk. Her er noen bilder...
 

Vedlegg

  • P6200001.jpg
    P6200001.jpg
    51,1 KB · Sett: 129
  • P6200002.jpg
    P6200002.jpg
    57,5 KB · Sett: 139
  • P6200003.jpg
    P6200003.jpg
    42 KB · Sett: 138
  • P6200006.jpg
    P6200006.jpg
    60,3 KB · Sett: 130
  • P6200008.jpg
    P6200008.jpg
    35,9 KB · Sett: 136
Da har jeg sakte men sikkert kommet meg etter en hektisk uke med mye godt øl flaggrende mellom øra.
Må si det gikk besynderlig bra for første året å være. Vi fikk Brygga 4 brygg. Testa Bauaule og snakke mye brygging. 6 Stykker registrete seg på fremlagte innmelding skjemaer, så gjenstår det å se hvor mange som gjør det på nettet.
Takk til alle som var med og bidro til å fronte Norbrygg. Tydlig at det var spennende for folk å se hvordan det gjøres.
Da gleder jeg meg til neste år allerede.
Tapper øllet på fat på mandag så får vi se når det blir smakekveld. Regner med en gang i August.

Andreas
 
Litt sent svar (grunnet ferie) men jeg vil også legge til at det var veldig hyggelig å være på standen og prate med interesserte som besøkte oss! :)

Mange takk til vår Arrangementsansvarlig Andreas -Riis'en- som har gjort en kjempeinnsats, samt alle andre som har bemannet standen og infisert flere med hjemmebryggerviruset! :amen:

Det var også gøy å se bildene Gustavf har lagt ut her i tråden. Alt dette tyder på at vi nok kan (og bør) stille til flere slike arrangementer.  :yes:
 
Tilbake
Topp