Beste Perlic krane

Leste på online butikk siden til Perlick, www.perlick.com/store  at de har en ny modell ute nå, 545.
Den skal ha de samme egenskapene som 525 har, men i tillegg har de bygget inn en strømnings regulator (flow compensator) slik at man enkelt kan regulere tappe hastigheten (regulere ned hastighet når man fyller mindre glass) og til bedre kunne kontrollere skumproduksjon.

Teknisk sett høres dette definitivt ut som den beste Perlick kranen.
Av estetiske (mindre) begrensninger får den et litt mer klumpete utseende enn 525. Fargemessig kommer den foreløpig heller ikke i rustfritt stål utgave, for øyeblikket kan den kun velges i bronse belagt utvendig med krom. (Når den skal stå på utstilling kan farge og utseende på kranen være en faktor)

Noen andre som har prøvd denne kranen?
 
Jeg har 3 stk perilic 545, og flow control har jeg fått mye bruk for, da jeg har ganske så stor forskjell på trykket i fatene.

Estetisk, synes jeg de er litt kule jeg.

\Øyvind
 

Vedlegg

  • IMAG0038.jpg
    158,4 KB · Sett: 598
Vakkert Hjulstad! De var kule, så meget hendig ut med flom controllern, men jeg tror jeg heller mere mot SS i skrivende stund.

En annen ting: søkte litt på shanks på homebrewstuff og hva jeg kan se så ser det ut som SS shank leveres kun med crome faucet coupling. Hvordan matcher dette SS tappen?
 
Grunde skrev:
Vakkert Hjulstad! De var kule, så meget hendig ut med flom controllern, men jeg tror jeg heller mere mot SS i skrivende stund.

En annen ting: søkte litt på shanks på homebrewstuff og hva jeg kan se så ser det ut som SS shank leveres kun med crome faucet coupling. Hvordan matcher dette SS tappen?

http://www.homebrewstuff.com/stainless-steel-3-1-8-shank-x-1-4-bore.html
Og vist du ikke ønsker svart dekk ring rundt.

http://www.homebrewstuff.com/stainless-steel-decorative-flange.html
 
I beskrivelsen står det:

Stainless Steel Shank 1/4" Bore x 3 1/8" Long

Mount a faucet to refrigerator door or cooler wall
Approximate maximum wall thickness is 1 5/8" to allow threads for beer nut and tail piece
Stainless Steel Brass construction
Includes panel nut flange and Chrome Faucet connector
 
..... Sååååå om dette er eneste alternativ sånn jeg forstår det, så funker det sikkert det og :)
 
Dette blir litt uten om men.

Må man fortsatt ha lange tynne slanger med tappe kran, eller kan man bruke en kort 1/4" slange rett i krana.

Og jeg ser at noen setter disse kranene rett på fatet, må trykket på fatet ned ved tapping da.
 
Jeg kan tappe minst like fort, om ikke fortere, enn pubene uten å ende opp med et glass fullt i skum. Ca 2 m slange (skulle vært lenger), 6 grader C, ca 0,7 bar og god teknikk.
 
Da er kranene på plass, ja det var noe annet enn det jeg hadde fra før, god flow fra kranen med 1m 6mm slanger.
Har bare ikke ferdig karbonert i fatet enda, må vente en uke før det er ferdig, da blir det en IPA som står på 0,9 bar trykk.
 
Har liggende noen gamle Perlick kraner der gjengepartiet som skrus i shanken har større diameter enn de som selges nå, noen som vet hvor det kan skaffes shank til disse?
 
Da var 3 perlicks, 3 shanks, drip tray + tilbehør bestilt fra homebrewstuff :) yay!
frakten havnet på $63. Var det mye? Synes var litt dyrt det, utgjør 20% av totalen.. Men de svarte på Mail at om forsendelsen er vesentlig billigere enn angitt vil overskytende såklart bli refundert. Venter i spenning, blir knall det her :)
 
Grunde skrev:
Da var 3 perlicks, 3 shanks, drip tray + tilbehør bestilt fra homebrewstuff :) yay!
frakten havnet på $63. Var det mye? Synes var litt dyrt det, utgjør 20% av totalen.. Men de svarte på Mail at om forsendelsen er vesentlig billigere enn angitt vil overskytende såklart bli refundert. Venter i spenning, blir knall det her :)

Jeg har fått refundert mellomliggende hos dem før. Så det blir nok noe billigere.  :skitbra:
 
Tilbake
Topp