Beste regulator for Sodastream?

Kanskje et teit spørsmål, men hvilken regulator mener dere er best til Sodastream flasker? Tenker på regulatorer som skrus rett på flaska uten noe adapter.

Er det noen som har dårlige erfaringer med noen slike regulatorer?
 
Jeg har også den versjonen fra Bryggselv. Mistenker i likhet med loebrygg at det siver ut noe gass over tid, men for min del så tror jeg det skyldes at jeg ikke har strammet skikkelig til igjen da jeg skrudde ut manometeret.

Synes manometeret som går til 10 bar er litt i overkant, hadde heller foretrukket litt bedre oppløsning.Dette kan man enkelt løse med å kjøpe nytt manometer eller koble på noe slikt: Duotight Inline Trykkventil
 
Denne har funket fint for meg

Har kanskje opplevd at flaska har blitt tom fortere enn nødvendig, men usikker på hvor årsaken ligger
Syns den har fungert bra - ikke noe lekkasje som jeg har sett hos meg. Det er to svakheter med Sodastream som jeg har erfart:

- Generelt - den velter lett, man må ha fot eller annen mekanisme som gjør at den står stødig. Jeg har den inne i kegerator, men da har jeg ikke plass til fot (3D-printet av en kompis) - så den faller ofte
- Manometeret er i Bar og man bruker som oftest den nedre delen - syns det er vanskelig å fininnstille når det er i rommet 10-20 PSI
 
En lekk regulator høres ikke bra ut.

Stødig fot og riktig manometer er greit å tenke på. Vil helst unngå å måtte sette inn en sekundærregulator på gasslangen for å få riktig trykk, men det må kanskje gjøres på de som viser 10 bar.
 
Regulatoren over her er italiensk kvalitet fra Oxyturbo, ikke noe kina jall. Lekker det så må dere nok lete videre i systemet. Jeg har 3 regulatorer fra Oxyturbo, aldri hatt noe lekkasjer.
 
Syns den har fungert bra - ikke noe lekkasje som jeg har sett hos meg. Det er to svakheter med Sodastream som jeg har erfart:

- Generelt - den velter lett, man må ha fot eller annen mekanisme som gjør at den står stødig. Jeg har den inne i kegerator, men da har jeg ikke plass til fot (3D-printet av en kompis) - så den faller ofte
- Manometeret er i Bar og man bruker som oftest den nedre delen - syns det er vanskelig å fininnstille når det er i rommet 10-20 PSI
Til første punkt kan jeg tilføre at manometeret står veldig utsatt til når det tipper. Har ødelagt 2 av de ved at flaska tippa. Nå står det andre ødelagte manometeret fastmontert, så har jeg en Duotight Inline på slangen i stedet.
 
Syns den har fungert bra - ikke noe lekkasje som jeg har sett hos meg. Det er to svakheter med Sodastream som jeg har erfart:

- Generelt - den velter lett, man må ha fot eller annen mekanisme som gjør at den står stødig. Jeg har den inne i kegerator, men da har jeg ikke plass til fot (3D-printet av en kompis) - så den faller ofte
- Manometeret er i Bar og man bruker som oftest den nedre delen - syns det er vanskelig å fininnstille når det er i rommet 10-20 PSI
Ja, de velter lett, men sett de/den i en ølkasse for 6 stk 0,33 flasker med separate rom, så står den godt.
 
Sist redigert:
Ølbrygging har en adapter fra kegland som passer vanlig regulator til gassflasker og den er meget bra da en slipper plaga at sodastrim flaske lekker når en setter på flaska.E har 3 av de og er meget bra må e si
 
Jeg kjøpte regulator på Biltema, den er forøvrig produsert av Oxyturbo i Italia. I tillegg et adapter fra ølbrygging.no, godt fornøyd med den løsningen. Regulatoren fra Biltema har nå også visning av bar, tidligere hadde den kun CHF / l/min.
 
Jeg kjøpte regulator på Biltema, den er forøvrig produsert av Oxyturbo i Italia. I tillegg et adapter fra ølbrygging.no, godt fornøyd med den løsningen. Regulatoren fra Biltema har nå også visning av bar, tidligere hadde den kun CHF / l/min.
Du blander Biltema med Jula nå? Sistnevnte har Oxyturbo, aldri sett det på Biltema.
 
Du blander Biltema med Jula nå? Sistnevnte har Oxyturbo, aldri sett det på Biltema.
Nei, kjøpte på Biltema. Ser at bildet på esken viser manometer uten bar, men det har det på innerste sirkel.
 

Vedlegg

  • IMG_20240102_035455_(1080_x_1080_pixel).jpg
    IMG_20240102_035455_(1080_x_1080_pixel).jpg
    149,8 KB · Sett: 71
  • IMG_20240102_035512_(1080_x_1080_pixel).jpg
    IMG_20240102_035512_(1080_x_1080_pixel).jpg
    173,4 KB · Sett: 71
  • IMG_20240102_035528_(1080_x_1080_pixel).jpg
    IMG_20240102_035528_(1080_x_1080_pixel).jpg
    317,7 KB · Sett: 72
Heihei,
Jeg er i testfasen av karboneringssten og bruker Sodastream flasker med en regulator fra Hiwi.
ser dog at regulatoren blir ekstremt kald - så kald at den dekkes av et lag iskrystaller. Er dette farlig?
 
Tilbake
Topp