Bestille pumpe fra SolarProject

Den kan ikke være større enn 12 mm i ytre diameter.
 

Vedlegg

  • IMG22.52.27_01-12-2011.jpg
    IMG22.52.27_01-12-2011.jpg
    321,5 KB · Sett: 717
Fant inne på Solar Project sine hjemmesider:

SP20/20 har gjenget utvendig diameter på inngang og utgang på 20mm og derav navnet på pumpen. Gjenget etter 1/2" BSP standard.

Hvis du skal bruke de medfølgende plast klemkoblingene anbefaler de å bruke silikonslanger med 7mm ID og 12mm OD. Dette gjør det mulig å tre denne slangen i andre enden tett over 10mm rør uten bruk av slangeklemme (rør måles alltid utvendig, slanger alltid innvendig).
Litt større slange vil helt sikkert passe også, da jeg ser at plast slangenippelen ser ut til å være en god del mer enn 7mm, er det den som er 12mm?

Hvis du bruker andre 1/2" koblinger, bruker du slange i forhold til størrelsen på medfølgende slangenippel. Mest vanlig vil være 1/2" (12.7mm) slangenippel (og slange).
 
Fredrik J skrev:
Bare synd den ikke er på lager..
Andre forslag? :)

12mm passer IKKE. Har prøvd selv.
Jeg var innom Bryggselv. De har en 9mm som passer perfekt hvis du har den svarte skrugreia til å feste slange med.
 
Til dere som har kjøpt pumpe fra SolarProject eller Ebay. Virker de fortsatt?  :)

Jeg vurderer å kjøpe en eller to selv :)
 
EspenL skrev:
Til dere som har kjøpt pumpe fra SolarProject eller Ebay. Virker de fortsatt?  :)

Jeg vurderer å kjøpe en eller to selv :)
Min har ruslet i ca et år nå... Brukes dog kun til vann
 
Akkurat den bruken jeg tenkte på. Sliter med ujevn temp i vanntanken og tenkte at denne kunne få litt sirkulasjon i vannet. Tenkt kombinert med PID for å få rett temp i HLT uten å måtte passe den under oppvarming. :)
 
Min bruker jeg på vørter, med tidvis en del partikler i.
Har kun brukt den noen få ganger, men den fungerer til nå.

Skyller godt gjennom den etter bruk for at den ikke skal sette seg fast.
 
Jeg har brukt min (24volt-versjonen) til konstant sirkulering av 6 brygg på 30-50 liter og min går som en klokke, har opplevd at malt har kilt seg i impelleren men dette har vert en enkel operasjon å fikse bare ved å ta av sneglehuset og spyle.
Til tross for at min virker har jeg kikket på Aleksanderb sin (12volt-versjon) pumpe og den har opplevd totalt havari etter X-antall brygg.
 
Er 24 volt versjonen kraftigere enn 12?

Klarte du å se hva som havarerte? Motoren eller pumpehuset?
 
Min (12V) har ruslet og gått i 5 brygg. Sirkulerer under hele meskingen. Hører den hoster med noen maltbiter av og til, men fortsetter å gå.
Skyller lenge etter hver gang. Først med en blanding kaustiksoda i kjelen, og deretter lenge med rent vann.
Jeg brygger med BB30.
 
På Aleksander sin er det motoren som har låst seg, kanskje at impelleren har blitt blokkert og motor brent etterpå?
24Volt versjonen er fysisk større og leverer mer væske ifølge spec-en, størrelsen gjør antageligvis at denne kan tåle noe mer korn før den tetter seg....
 
Ok, har allerede bestilt 12V, men det er bare til HLT, så det går sikkert bra. Hvis jeg er fornøyd med den, så går jeg for 24V til RIMS  :)

Har forøvrig Svidd motoren i to PC vifter i kveld i min jakt etter enda litt kraftigere magnetrører. Heldigvis har jeg en rører som virker allerede :)
 
Min fra ebay stoppet å gå etter ca. et år og.. (telle..) ca. 15-20 brygg. Vriker som kanksje noe av søtsakene størker inne i motoren. Etter ca. 10 brygg måtte jeg begynne hjelpe motoren til tider. Hadde absolutt vært bedre med en magnet pumpe. Spørsmålet er om jeg skal kjøpe en ny, eller gå for noe annet. Hva med denne:

http://www.ebay.com/itm/12v-micro-b...riming-24v-food-grade-brush-DC-/110940551545
Fikk også tilbud om å få tilsendt en ny fra forrige selger til 12 usd.. Hm..
 
staldor skrev:
Min fra ebay stoppet å gå etter ca. et år og.. (telle..) ca. 15-20 brygg. Vriker som kanksje noe av søtsakene størker inne i motoren. Etter ca. 10 brygg måtte jeg begynne hjelpe motoren til tider. Hadde absolutt vært bedre med en magnet pumpe. Spørsmålet er om jeg skal kjøpe en ny, eller gå for noe annet. Hva med denne:

http://www.ebay.com/itm/12v-micro-b...riming-24v-food-grade-brush-DC-/110940551545
Fikk også tilbud om å få tilsendt en ny fra forrige selger til 12 usd.. Hm..

I beskrivelsen står det følgende: "The pumps high temperature can not be continuously used for a long time" Ikke det beste for oss bryggere... Tipper dette også var problemet med SolarProject pumpa. Min pumpet bare vann, så det var ikke grums eller sukker som kverket den.
 
Tilbake
Topp