Bestilling av råvarer - frakt

Hvilke butikker bruker dere mest for bestilling av råvarer? Tenker spesielt mtp. frakt.
Syns fraktprisen ofte blir brutal, spesielt når man brygger ett og ett brygg, ikke minst umuligjør det små testbrygg med mindre man bestiller masse i bulk, noe jeg ikke kan enda grunnet jeg ikke har maltmølle.

Hvilke tips bruker du for å få lavere fraktkostnad på råvarer? Tidligere hadde bryggSelv lager på sofemyr jeg hentet på, det går ikke lengre.
Har innimellom også brukt lokale Gulating, men veldig varierende hva de egentlig har inne på lager.
 
Bryggselv tar 599 for pallefrakt, så der er det bare å storhandle. Pris pr sekk er jo blitt dyrt. Jeg tror kanskje at prisene kommer seg utpå høsten, så kanskje ikke handle mer enn hva du planlegger å bruke fram til da med mindre du får en grei pris.
 
Bestille med noe annet dyrt så man kommer over grensen for gratis frakt .

Investere i maltmølle og ha noe basemalt liggende. Å bestille litt spesialmalt er litt mer fraktkost gunstig
 
Vet jo ikke hvilken side du bor på, men er jo ikke så himla langt til BS på Hasle fra Sofiemyr da om du vil hente i butikk.
 
Hvilke butikker bruker dere mest for bestilling av råvarer? Tenker spesielt mtp. frakt.
Syns fraktprisen ofte blir brutal, spesielt når man brygger ett og ett brygg, ikke minst umuligjør det små testbrygg med mindre man bestiller masse i bulk, noe jeg ikke kan enda grunnet jeg ikke har maltmølle.

Hvilke tips bruker du for å få lavere fraktkostnad på råvarer? Tidligere hadde bryggSelv lager på sofemyr jeg hentet på, det går ikke lengre.
Har innimellom også brukt lokale Gulating, men veldig varierende hva de egentlig har inne på lager.
Bli kjent med en i nærheten som liker å ha lager. Kjøp fra han eller bytt i basemalt. Han får omsetning på lageret du får malt. Kjøp hele sekker med basemalt.

Kjøp mølle.

@Holmentoppen er ikke så langt fra Sofiemyr om jeg husker riktig.

Vet ikke om han selger annet enn sine sett.
 
Har du mulighet besøk fysiske butikker. Hyggeligere, mer inspirerende. Fysiske butikker bidrar med kompetanse og hjelper til med å holde interessen oppe, noe som gir flere og bedre utvalg. Jeg kommer alltid hjem med mer enn jeg tenkte, både av varer og ideer.
 
Tja, rolige 40 min kjøretur en vei, inkl bomring igjennom Oslo, så da er faktisk frakt på 150kr omtrentlig samme pris
Ja, det er sant. Elbil hjelper litt på kostnadene, men jeg tenker på de som bor ute i distriktene og kjører dieselpurka 20 mil hver vei for å handle råvarer... Det er vel like greit å betale et par hundrelapper i frakt.
 
Tilbake
Topp