Billig pumpe

er ganske ny når det gjelder brygging
Lurer på om noen har en billig pumpe å anbefale til bruk ved mesking? Så trenger å tåle litt varme også….
har ikke lyst til å legge så mye penger i det….
 
Det var er velment råd, du ville ha en billig løsning og jeg mener bestemt at en ikke behøver pumpe for å lage vørter. Bruk heller pengene der du får mest igjen for dem: temperaturkontroll på gjæring :)
 
Det var er velment råd, du ville ha en billig løsning og jeg mener bestemt at en ikke behøver pumpe for å lage vørter. Bruk heller pengene der du får mest igjen for dem: temperaturkontroll på gjæring :)
Ser den…. Det er allerede investert i det. Ville bare ha noe som gjør brygge prosessen lettere senere, og ser at mange har kar med denne funksjonen innebygd. Tenkte å lage en egen hjemmemekk utgave av det, og lurte på om noen hadde en billig pumpe/løsning å anbefale
 
Lenge siden bryggesjappene hadde rimelige pumper nå... billigste du får er vel Kegland sin til rundt 1400,- hos Ølbrygging. Klart ...har du tia får du lignende billigere fra en av kinasjappene,

Forstår deg slik at det er til resirkulering du ønsker deg pumpe og det trengs det ikke akkurat store greiene til. Viktigste er at det er ei magnetpumpe slik at den ikke blir overbelasta når du struper utgangen for å få flow som passer til resirkulering.

Nå var ikke akkurat oppsettet på bildet under for resirkulering; maskinen har innebygga pumpe, men jeg ønsket å teste ut en whirlpoolløsning som den innebygde pumpa ikke har...DSC_5245.JPG
 
Lenge siden bryggesjappene hadde rimelige pumper nå... billigste du får er vel Kegland sin til rundt 1400,- hos Ølbrygging. Klart ...har du tia får du lignende billigere fra en av kinasjappene,

Forstår deg slik at det er til resirkulering du ønsker deg pumpe og det trengs det ikke akkurat store greiene til. Viktigste er at det er ei magnetpumpe slik at den ikke blir overbelasta når du struper utgangen for å få flow som passer til resirkulering.

Nå var ikke akkurat oppsettet på bildet under for resirkulering; maskinen har innebygga pumpe, men jeg ønsket å teste ut en whirlpoolløsning som den innebygde pumpa ikke har...Vis vedlegget 51479
Takk for svar :)
Sitter å lurer på om akvariepumpe vil funke….
 
Hvis du vil ha det billigste, og har tid til å vente på frakt fra Kina:


En sånn pumpe tåler ikke så mye grums i vørteren før den må gi seg, men kan fungere ok.
 
Dette er vel de rimeligste du får, har aldri prøvd men sett flere på homebrewtalk bruke de, mange sier kjøp 2.

Jeg gikk for den rimeligste magnetpumpe jeg fant innenlands som var hos Olbrygging og betalte 850,- Jeg liker garanti og en butikk å forholde meg til om noe går galt, men jeg kjøpte den siste så uten direkte link finner man den ikke på siden.
 
Tilbake
Topp