Billige tappekraner og div. fra HeartsHomebreewShop

Reiser på ferie og skal bo en uke i Orlando, og sjekket selvfølgelig opp nærmeste hjemmebryggebutikk. Fant Hearts som lå 40min unna. Tenkte å kjøpe noen tappekraner, ball locks og div.  Kan jeg gå på noen smeller ift. ikke rustfritt, forskjellige koblinger osv?  Ser de har noen tappekraner for under hundrelappen.. Alt av småting er jo billig og lett å få med hjem.
 
Her var det masse snadder. Bare å ta med ekstra koffert.
Ser ut som helt greie produkter, som er helt like det de fleste selger der borte.
Når det gjelder kraner, ville jeg ikke kjøpt de billige. Etter min mening er det bare Perlick som fungerer for den normale hjemmebrygger. De andre (med dette stempelet) setter seg fast, med mindre de brukes mange ganger hver dag.
De kan muligens brukes, men krever mye rengjøring og rensing hele tiden.
 
Burde vel være greit nok hvis du holder deg til kjente merker som Perlick. Og ball lock kommer vel derfra opprinnelig ville jeg tro, så hva kan være galt med det?
 
Vanlige kraner fungerer og så helt fint for hjemmebryggere altså. Det er ikke noe problem. Perlic gir mer cred hos enkelte. ;)
 
Fredrik R skrev:
Vanlige kraner fungerer og så helt fint for hjemmebryggere altså. Det er ikke noe problem. Perlic gir mer cred hos enkelte. ;)

Hva med hele "front vs. rear closing"-historien da? Ingen erfaring selv enda men trodde det var vel inneforstått at front closing gir mindre prøblemer med tanke på renhet og infeksjoner hos oss hjemmebryggerne som ikke har krana åpent hele kvelde hver dag?
 
Maarten skrev:
Fredrik R skrev:
Vanlige kraner fungerer og så helt fint for hjemmebryggere altså. Det er ikke noe problem. Perlic gir mer cred hos enkelte. ;)

Hva med hele "front vs. rear closing"-historien da? Ingen erfaring selv enda men trodde det var vel inneforstått at front closing gir mindre prøblemer med tanke på renhet og infeksjoner hos oss hjemmebryggerne som ikke har krana åpent hele kvelde hver dag?

Infeksjonsfaren er lik på begge typer. Perlic er nøyaktig like utsatt for bakterier i stivnet øl eller vannfilm som vanlige kraner. Noe annet er tull :) Perlickraner stivner ikke like lett som vanlige kraner, men det kan forebygges hvis man gir kran som har vært brukt en liten dusj med starsan på slutten av kvelden. Har aldri opplevd på store problemer som visse her inne remjer om til enhver tid.
Man slipper ikke unna å måtte vaske kraner fra tid til annen uansett hvilken kran man bruker.
 
Har ikke erfaring med noen av disse, men man betaler vel ofte litt for navnet uansett hva en kjøper. Tenkte å kjøpe en fordeler m/nødvendig utstyr for å koble opp 4 kraner og Corneliusfat.
Kjører jeg samme trykk på alle utganger, men med kran på hver? Hva er vanligst?  Finner sikkert noen bilder av tilsvarende opplegg.
 
Fredrik R skrev:
Maarten skrev:
Fredrik R skrev:
Vanlige kraner fungerer og så helt fint for hjemmebryggere altså. Det er ikke noe problem. Perlic gir mer cred hos enkelte. ;)

Hva med hele "front vs. rear closing"-historien da? Ingen erfaring selv enda men trodde det var vel inneforstått at front closing gir mindre prøblemer med tanke på renhet og infeksjoner hos oss hjemmebryggerne som ikke har krana åpent hele kvelde hver dag?

Infeksjonsfaren er lik på begge typer. Perlic er nøyaktig like utsatt for bakterier i stivnet øl eller vannfilm som vanlige kraner. Noe annet er tull :) Perlickraner stivner ikke like lett som vanlige kraner, men det kan forebygges hvis man gir kran som har vært brukt en liten dusj med starsan på slutten av kvelden. Har aldri opplevd på store problemer som visse her inne remjer om til enhver tid.
Man slipper ikke unna å måtte vaske kraner fra tid til annen uansett hvilken kran man bruker.
Nei, noen krise er nok ikke de andre heller, men perlick er utvilsomt bedre, og prisforskjellen er ikke stor.
Jeg synes også at ved en skikkelig rengjøring er perlick enklere å plukke fra hverandre og sette sammen igjen.
Det er også litt bedre finnish på dem. Jeg ga bort den andre min, fordi jeg synes perlick er verdt de 50-100 kronene ekstra (usa-pris)
 
magne1972 skrev:
Fredrik R skrev:
Maarten skrev:
Fredrik R skrev:
Vanlige kraner fungerer og så helt fint for hjemmebryggere altså. Det er ikke noe problem. Perlic gir mer cred hos enkelte. ;)

Hva med hele "front vs. rear closing"-historien da? Ingen erfaring selv enda men trodde det var vel inneforstått at front closing gir mindre prøblemer med tanke på renhet og infeksjoner hos oss hjemmebryggerne som ikke har krana åpent hele kvelde hver dag?

Infeksjonsfaren er lik på begge typer. Perlic er nøyaktig like utsatt for bakterier i stivnet øl eller vannfilm som vanlige kraner. Noe annet er tull :) Perlickraner stivner ikke like lett som vanlige kraner, men det kan forebygges hvis man gir kran som har vært brukt en liten dusj med starsan på slutten av kvelden. Har aldri opplevd på store problemer som visse her inne remjer om til enhver tid.
Man slipper ikke unna å måtte vaske kraner fra tid til annen uansett hvilken kran man bruker.
Nei, noen krise er nok ikke de andre heller, men perlick er utvilsomt bedre, og prisforskjellen er ikke stor.
Jeg synes også at ved en skikkelig rengjøring er perlick enklere å plukke fra hverandre og sette sammen igjen.
Det er også litt bedre finnish på dem. Jeg ga bort den andre min, fordi jeg synes perlick er verdt de 50-100 kronene ekstra (USA-pris)

Fullt mulig de er bedre med tanke på klisting. Det skal jeg ikke krangle på. Det hele handler om å forebygge klister med de andre kranene. Det er virkelig ikke noe stort problem. Jeg er lei av påstander om at vanlige kraner er ubrukelige. Greit nok at det er bling (for mange) og alt det der med perlic, men det blir litt mye mas om at det er det eneste som duger. Jeg har valgt bort perlic fordi jeg synes de er stygge.. Ikke pga økonomi ;)
 
Tilbake
Topp