ja...
Haha! Det er jo helt sinnsykt. Det ølet ditt blir som fløyel på tunga. Og tjukt som olje.
ja...
Nå har jeg mindre problemer enn @1Morten har med starteren sin (skal, skal ikke), men det er et problem å måle OG når styrken på vørteren går utenfor skalaen på hydrometeret.
DER er vi alleredeOg tjukt som olje
På veg mot utmesk det koker da?Du verden. Godt jeg sitter og jobber like ved. Hermsen begynte å koke som eff. Som vanlig er det litt koking mot slutten pga en verdi jeg har satt i PID'en, men nå sluttet det aldri å koke. For seig flow gjennom hermsen med dagens oppskrift.
Da er gjæringsbøtten kommet i skapet og "koblet opp" med temperatur-overvåking med Templogger fra @msevland
Kan følges på http://kb98.templogg.no
Vis vedlegget 36272
Må kjøle ned til 16 grader før jeg tilsetter en dose oksygen og pitcher WLP007
På veg mot utmesk det koker da?
Sent via Tapatalk
Hvilken OG satser du på?Jeg klapper meg selv på skulderen. Pre boil grav. Etter å ha gjort om på "alt" ganske drastisk mtp å justere så havnet jeg bare to poeng off.
Vis vedlegget 36275
Hvilken OG satser du på?
Jeg fortsetter min streak med å slite kraftig med effektiviteten fra mesk. Bommer med nesten 10 poeng. Forlenger koketia, tilsetter litt ekstra DME og setter meg nå ned med bibelen for å gå prosessen i sømmene og forsøke å finne ut en gang for alle hva søren som skjer. Nå slet jo Birger også med noe lignende da, at effektiviteten til kanonbesetningen ikke var god nok, slik at han kun fikk avfyrt to skudd. Således passer det jo litt..
Jeg noterer 39 liter til kok med preboil-OG på 1.089. Vanligvis pleier jeg å ha rundt 60. Men dette har vært en bryggedag preget av mange avbrytelser og mye tull. Jeg stikker ut og setter til kok NUH!