Birger Eriksen-dagen

Litt artig at en kommandant på en festning gjentatte ganger forsøker å få andre til å bryte lovverket. Kjenner jeg blir fylt av tillit til våre væpnede styrker. :D
 
Litt artig at en kommandant på en festning gjentatte ganger forsøker å få andre til å bryte lovverket. Kjenner jeg blir fylt av tillit til våre væpnede styrker. :D
Det er vel ikke kommandanten, men en som driver omvisning på fortet.

Er det en kommandant der så må det bety at Oscarsborg fortsatt eies av forsvaret. Andre fort, f.eks Bolærne litt lenger ut i fjorden ble solgt husker jeg.
 
Det er vel ikke kommandanten, men en som driver omvisning på fortet.

Er det en kommandant der så må det bety at Oscarsborg fortsatt eies av forsvaret. Andre fort, f.eks Bolærne litt lenger ut i fjorden ble solgt husker jeg.
Det er vel fortsatt Forsvarsbygg som har Oscarsborg.
 
Det er vel fortsatt Forsvarsbygg som har Oscarsborg.
Ser ut som Oscarsborg festning iallefall hadde kommandant senest i fjor - https://www.amta.no/kommandanten-er-stralende-fornoyd-et-hoydepunkt/s/5-3-1294281

Jeg tror ellers man snakker litt forbi hverandre her. Jeg leser det også slik at det er en omviser som ønsker å gjøre stas på kommandanten (og eventuelt andre der), ikke kommandanten selv som prøver å skaffe seg billig øl. Selv om vedkommende har fått til svar - flere ganger - at hjemmebryggere ikke har _lov_ til å *selge* ølet sitt, ser jeg ikke bort fra at det rett og slett er vanskelig å spørre om å bare _få_ et knippe flasker, og at det er derfor han spør om å få kjøpe til stadighet. Så godt jeg vet, er det ingenting i lovverket som hindrer hjemmebryggere å _gi_ bort øl (isåfall sliter iallefall jeg, big time...det er kanskje det kjekkeste med å være hjemmebrygger, bortsettfra å brygge), så i "hjemmebryggerens delingsånd" som Jørgen O kaller det, burde det vel ikke være noe i veien med det?

Det er litt upraktisk å få sendt det fra Bergen, og jeg er _ikke_ blant de kreative og flinke med etiketter, bortsettfra det har jeg ikke noen skrupler med å forære en liten håndfull flasker når jeg først får flasket årets batch - tidligere års flasker begynner det å bli få igjen av.
 
Er borte på jobb nå. Hadde jeg vært hjemme så hadde jeg nok sent 4 flasker .
Litt morsomt å tenke på at kommandanten på Oscarsborg drikker en Birger .
 
Jeg fatlagrer. Da blir det ikke etikett i år. Ser at det er satt opp opera på festningen i sommer. Plakaten til den er utrolig fin. Kanskje får du lov å bruke bildet til Birgeren?
 
Tilbake
Topp